Nagy sebességű vasút: 14 viadukt Strasbourgtól Párizsig

Lerakták az első síneket a Starsbourg-Párizs vasútvonalon – jelenti az AFP. Gilles de Robien közlekedési miniszter jelképesen csatlakoztatta az első sínpárt a talpfához.

MNO
2004. 10. 19. 13:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Két éve, 2002 januárjában kezdődtek meg az előmunkálatok a nagy sebességű TGV-vasutak új útvonalán, ahol az építések 2007-es befejezése után a vonatok 2 óra 20 perc alatt teszik meg az egyelőre 4 órás, mintegy 400 kilométeres utat. A vonatok sebessége egyes szakaszokon eléri majd a 300-320 kilométert.

A 3,5 milliárd eurós beruházás, mely a miniszter szerint Európa egyik legnagyobb gyorsvasúti útvonalát eredményezi, 338 műtárgyat tartalmaz, köztük 14 viaduktot, melyekből 290 készült el. A vasút miatt három új pályaudvart is föl kell építeni.

A földmunkálatok 80 százaléka már elkészült. Az építkezéseken összesen 12 ezer embert alkalmaztak tartós vagy ideiglenes szerződésekkel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.