Németországba nyomul a Honfoglaló

Továbbra sem gyengítik a társasjátékok piacát az internetes játékok. A Honfoglaló internetes változata Németországban is elindulhat. A magyar játékpiacon továbbra sem csökken az érdeklődés a táblás társasjátékok iránt, megnőtt a stratégiai játékok népszerűsége.

MNO
2004. 10. 08. 7:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A társasjátékok piaca ellenáll a számítógépes játékok gyors terjedésének – derült ki lapunk felméréséből. A Honfoglaló, amely online játékként indult, ma már táblás változatban is kapható – írja a Napi Gazdaság.

Úgy tűnik, a magyar játékpiacon kicsi, ám stabil részesedéssel vannak jelen a társasjátékok. A Bambi, a Szigetkék, valamint a Játékbox játékokat üzemeltető internetes portálok munkatársai szerint míg a kisebbeknek szánt oktató- és a nagyobbaknak kínált társasjátékok „csupán” tartják népszerűségüket, addig a felnőtteknek szóló és a családi játékok egyre nagyobb teret hódítanak.

Az utóbbi két csoporton belül a betű-, a stratégiai és az intelligenciát próbára tevő játékok tettek szert nagyobb népszerűségre, szemben a gazdasági játékokkal. (Az előbbiekhez főként az ismert tévéműsorok, például a Legyen ön is milliomos! – „mezei változatai”, az utóbbiakhoz pedig a Monopoly vagy magyar megfelelője, a Gazdálkodj okosan! tartoznak.)

A kiskereskedők tapasztalatai szerint a magyar termékek csupán 20 százalékos részesedéssel bírnak a piacon. Arányuk ráadásul folyamatosan csökken, hiszen hazai ötletekből készült játékok nem nagyon jelentek meg az elmúlt években. Az utóbbi időben mindössze egy ilyen termék került a boltokba, a Honfoglaló, a népszerű online játék táblás változata. A játékot kiadó AB-MM Kft. tavaly háromezer, idén négy-ötezer darabot gyárt a Honfoglalóból, eddig kétezer darabot adtak el – mondta lapunknak Bihari Attila, a társaság egyik tulajdonosa.

A táblás kiadás melletti fő érv az online változat kiemelkedő ismertsége lehet: voltak olyan napok, amikor a játék honlapját hatvanezren látogatták, sőt a márciusban mért letöltési rekord 3,8 millió kattintás volt. A regisztrált felhasználók száma 600 ezerre tehető. A játékot öt évvel ezelőtt kezdte el fejleszteni a társaság, s 2002 szeptemberében indította el az interneten. Bihari elmondása szerint céljuk a külföldi piac meghódítása, ami nehéznek tűnik, de a cégvezető szerint nem lehetetlen. Ha minden jól megy, a jövő év első felében Németországban elindulhat a Honfoglaló ottani internetes verziója, s ha ez beváltja a reményeket, akkor egy évre rá megjelenhet a táblás játék is. Az évi 30–40 millió forint forgalmat lebonyolító AB-MM 10 emberrel dolgozik, s bár szóba került már, hogy legsikeresebb termékük szerzői jogait értékesítik egy multinak, ám ezzel végül is egyelőre nem kívánnak foglalkozni – közölte Bihari.

Szakértők úgy vélik, hogy a számítógépes játékok terjedése ellenére nem csökkent az emberek igénye a társas lét iránt, ennek köszönhető, hogy összességében nem esett jelentősen a kereslet a társasjátékok iránt. Egy közepes bolt évente 1000–1200 játékot ad el, hektikusan változó forgalom mellett. Van, aki a karácsonyi ünnepekhez, illetve a vakációhoz, van, aki az időjáráshoz köti a kereslet ingadozását, egyben azonban mindenki egyetért: az őszi és a téli hónapok kedveznek a piacnak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.