A Nemzetközi Hírközlési Hatóság (NHH) felkéri a távközlési szolgáltatókat, hogy vizsgálják meg, eleget tesznek-e az Elektronikus Hírközlési Törvény (EHT) azon passzusának, amely szerint az előfizető kérésére ingyenesen kell részletes számlát készíteniük – mondta a Napi Gazdaságnak Márton György, az NHH sajtófőnöke.
Magyarországon az EHT idén januári hatálybalépésével nyílt lehetőség ingyenes részletes számla kérésére, sőt az egyéni előfizetők azt is megválaszthatják, hogy elektronikus vagy papír alapú számlára tartanak igényt. Az üzleti ügyfelek elektronikus formájú tájékoztatót kapnak. Előfordul, hogy egyes távközlési cégek még nem vezették át honlapjukon a részletes számlakérésre, illetve annak díjára vonatkozó információkat, s emiatt még a tavalyi állapottal – díj ellenében kaphattak ilyen számlát – találkozhatnak az ügyfelek. Az is előfordul, hogy a társaság általános szerződési feltételei között szerepel még mindig a részletes számla tarifája.
Az Európai Bíróság egyébként a napokban hozta nyilvánosságra állásfoglalását, miszerint a szolgáltatók nem kérhetnek külön díjat a részletes hívásinformációkat tartalmazó telefonszámláért.
A Matáv tájékoztatása szerint tavaly havonta 80 ezer egyéni előfizető kérte ezt a szolgáltatást, idén január és szeptember között pedig 30 százalékkal nőtt a hívásrészletezést kérő ügyfelek száma. A Pannon GSM-nél nem nőtt jelentősen a részletes számlát kérők száma a törvény hatálybalépése óta.
Forrás: Napi Gazdaság
Magyar Péter alelnöke még egy karácsonyi rendezvényből is tudott botrányt csinálni















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!