A Der Spiegel információi szerint az eisenachi gyárban is leállt a gyártás. Igaz, ott a leállást a gyenge kihasználtság miatt már korábban bejelentették. Rüsselsheimben időközben tovább folytatódtak a tárgyalások a menedzsment és a szakszervezetek között. A közös cél szerint Rüsselsheimben, Bochumban és Kaiserslauternben 2010 után is gondoskodni kell a gyárak fennmaradásáról. A vezetés szerint azonban ennek feltétele, hogy az üzemek versenyképessé váljanak.
Az csupán kedden délután dől el, hogy a bochumi gyárban dolgozók felveszik-e a munkát. Willi Gröber, az IG-Metall helyi képviselője szerint a munkavállalók pozitívan fogadták, hogy a tárgyalások során megmozdult valami. A dolgozók képviselői hétfőn úgy nyilatkoztak, addig nem veszik fel a munkát, amíg a vezetés el nem áll a tömeges elbocsátás tervétől. A bochumi üzemi tanács vezetésének hétfői közlése szerint az Opel egyes nagy-britanniai, belga és lengyel gyáraiban is leállt a munka, ezt az információt azonban a cég nem erősítette meg.
Mint azt a Menedzsment Fórum korábban megírta, a GM 12 ezer munkahelyet akar leépíteni Európában a következő két évben, az Opel német gyáraiból 10 ezer dolgozót küldenek majd el. A leépítés különösen a bochumi és a rüsselsheimi egységekben dolgozókat érinti: ott a tervek szerint 4-4 ezer dolgozó kerül az utcára – közölte a Menedzsment Fórum.
A magyar cél világos: kívül tartani Magyarországot a háborún














Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!