Öt százalékkal emelkedik a gépjárművekre vonatkozó regisztrációs adó januártól, kivéve a két felső kategóriát, amelynél 10, illetve 14 százalékos lesz a tehernövekedés – számolt be a Napi Gazdaság. A jövő év elejétől a motorkerékpárok is bekerülnek a regisztrációs adó hatálya alá, ám az 50 köbcentiméteres hengerűrtartalmú robogók után nem kell majd adót fizetni. A regisztrációs adó motorkerékpárokra vonatkozó kiterjesztése erősen lassíthatja az utóbbi években bővülésnek indult motorpiacot – mutatott rá Tihanyi Tamás, a Magyar Suzuki Rt. szóvivője.
A márkaimportőrök szerint rossz hatással lesz az új adótábla a piacra. Ennek egyik oka, hogy a magyarországi újautó-piac nagyon érzékeny, így még akkor is visszavetheti a forgalmat az adótételek növelése, ha az nem túlzott mértékű – mondta Dános András, a GM Hungary Kft. kommunikációs igazgatója. A szakember hozzátette, hogy változatlan körülményeket feltételezve akár öt százalékkal is csökkentheti a forgalmat a módosítás. Az esetleges visszaesésből következően elképzelhető, hogy nem válnak be a kormányzati tervek: kisebb forgalom mellett ugyanis nemcsak a regisztrációs adóból származó bevétel lesz alacsonyabb, de az egész ágazat által befizetendő adó is elmaradhat a tervektől.
A Pénzügyminisztérium 8 milliárdos többlet áfabevételt remél a módosítástól.
Használt személygépkocsik magánimportja esetén az unióban eltérő áfaterhek kiegyenlítése miatt 125 százalékos regisztrációs adóterhet érvényesítene jövőre a kormány, hiszen az áfát magánszemélyként már a beszerzési országban megfizetik. A használtautó-kereskedők – az újautó-importőrökhöz hasonlóan – a terhek 5 százalékos növekedésére számíthatnak.

Ezt elkapták a zsaruk: minden autós álma vált valóra – videó