Sipos János, az oktatási tárca közoktatási helyettes államtitkára így vélekedik az elképzelésről: „A tanuló önmagához képest fejlődjön, ez továbbra is cél, de nem az osztályzatért kell tanulnia, évekig ez volt a divat, hogy a tanulók az osztályzatokért tanuljanak, de mit értünk el vele? Nem értük el, hogy megszerették a mozgást.”
A testnevelést oktatók szerint: ha a diákok nem tanulják meg, hogy meg kell dolgozni valamiért, például egy győzelemért a sportpályán vagy egy jó osztályzatért a testnevelésórán, akkor a nagybetűs életben sem tudnak versenyezni.
Tiltakozik a Fidesz is
A Fidesz kulturális tagozata közleményben tiltakozott az oktatási miniszter terve ellen.
„A bejelentés tartalma ellen testnevelő tanárok, sőt a Testnevelési Egyetem vezetője is kifogást emelt, mondván: az osztályozás erőfeszítésekre sarkall, az erőfeszítések elismerése pedig örömet okoz a gyerekeknek” – hangsúlyozza a közlemény, amely felhívja a figyelmet arra is: Magyar Bálint ismét olyan intézkedésre készül, amellyel durván megsérti a pedagógusok és az iskolák szakmai autonómiáját.
A Fidesz megjegyzi: az osztályozásban esetleg elkövetett pedagógiai hibák ellen nem annak megszüntetésével, hanem a pedagógusképzés és -továbbképzés javításával, valamint a szakmai munka ellenőrzésével kell fellépni.
„Indítványozzuk: bízza rá a miniszter az iskolákra, hogy osztályozzák-e, vagy sem a testnevelést. Úgy, ahogyan eddig is volt. Megvan hozzá a szükséges szakértelmük. Éppen ezért ne avatkozzék újra olyan szakmai ügyekbe, amelyeket – mint eddig mindig – elfogult egyoldalúsággal ítélt meg” – vélekedik a tagozat neveléstudományi szekciójának elnöksége.
Nem kérdezték meg a szakmát
Tiltakoznak a Semmelweis Egyetem testnevelési és sporttudományi karának oktatói, diákjai, a Magyar Testnevelő Tanárok Országos Egyesülete és több szakmai szervezet a testnevelés osztályzásának tervezett eltörlése ellen, amelyről a szakma megkérdezése nélkül döntött a minisztérium – hangzott el egy mai sajtótájékoztatón.
Kovács Etele dékánhelyettes közölte: úgy érzik, a tervezett módosítás leértékeli a testnevelő tanárt, másodrangúvá teszi a tantestületben, és leértékeli a testnevelést mint tantárgyat, amely immár százéves múltra tekint vissza.
Nyerges Mihály dékán utalt arra, hogy a testnevelést kezdetektől fogva osztályzással értékelik. Megjegyezte, a testnevelés-osztályzatok átlaga országosan 4 fölött van, míg a kémiáé 3,61, a fizikáé 3,69, a matematikáé pedig 3,65.
Mocsai Lajos menedzserigazgató arra hívta fel a döntéshozók figyelmét, hogy „a magyar nemzet fizikai, kondicionális állapota egyharmaddal marad el” az európai országokétól. A női kézilabda-válogatott volt szövetségi kapitánya hibásnak nevezte azt a gondolkodásmódot, ami a törvénytervezetből kiolvasható. A legnagyobb hiba lenne a sportot a legfontosabb elemétől, a méréstől elválasztani – hangsúlyozta.
Radák Zsolt dékánhelyettes felajánlotta a testnevelési kar szakértelmét az oktatási tárcának, hogy jobb döntések szülessenek. A dékánhelyettes a tervezetet szintén elhibázott lépésnek nevezte, amely ellentétben áll Magyarország miniszterelnökének gondolatával, aki „aláírta, a sporttudomány önálló tudomány”. „Ugye nem lehet, hogy ennek az oktatási miniszter ellentmondjon?” – tette fel a kérdést.
A rendezvényen elhangzott, Magyarországon a lakosság 35–40 százaléka elhízott, egyre több a szívinfarktus, amelynek egyre fiatalabb áldozatai vannak, és a gyermekek 74 százaléka gerincbeteg.
Eljött az év legrövidebb napja, és ez az időjáráson is meglátszik + videó















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!