Az állami tulajdonhoz ragaszkodik a Volán-szakszervezetek

Törvényi garanciát követel két ágazati szakszervezet arra vonatkozóan, hogy a Volán társaságok állami tulajdonban maradnak. Magyarországon szociálpolitikai kérdés a tömegközlekedés, amire a kevésbé tehetősek szorulnak rá – hangsúlyozzák az érdekvédők.

Bákonyi Ádám
2004. 11. 09. 15:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A huszonnégy Volán társaság dolgozóinak mintegy huszonöt százalékát tömörítő két szakszervezetet, az Autóbusz-közlekedésben Dolgozók Unióját és a Közlekedési Munkástanácsok Szövetségét nem nyugtatta meg Gyurcsány Ferenc miniszterelnök Parlamentben tett bejelentése, miszerint két évig biztosan nem kerül sor a cégek privatizációjára. Az érdekképviseletek vezetői bejelentették, törvényi garanciát várnak arra vonatkozóan, hogy a Volán társaságok állami tulajdonban maradnak.

A privatizáció nem elsősorban a volános munkavállalókat, hanem a lakosságot és a szolgáltatás ellátását veszélyeztetné – vélik az érdekvédők. Hangsúlyozták, a tömegközlekedés Magyarországon szociálpolitikai kérdés, hiszen azt elsősorban a kevésbé tehetősek veszik igénybe, illetve szorulnak rá. Magánosítás esetén a társaságokat nyilván profitorientált cégek vennék meg, ami a kevésbé nyereséges járatok megszüntetését, az árak emelkedését jelentené, noha az utazóközönség nagy része már most is nehezen fizeti meg a tarifákat. A Volán-társaságokhoz tartozó ingatlanok és infrastruktúra hatalmas vagyont képez, amelyeket különféle indokokkal értékesíteni lehetne a privatizációt követően – tették hozzá.

Mivel a követelés egybeesik a legnagyobb ellenzéki párt álláspontjával, a szakszervezetek már felvették a kapcsolatot a Fidesz szakpolitikusaival, de más pártok, valamint a lakosság támogatására is számítanak, a közeljövőben pedig az ágazat legnagyobb érdekképviseletével, a Közúti Közlekedési Szakszervezettel folytatnak tárgyalásokat. A két szakszervezet szükség esetén akár sztrájkon túli eszközöket is kész alkalmazni. A Volán-társaságok privatizációja eredetileg 2005-ös határidővel szerepelt az ÁPV Rt. terveiben.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.