Baumgartner Zsoltot előzték a legtöbbször

Egy angol autós lap, a talkaboutautos.com elkészítette a 2004-es Forma-1-es szezon előzési statisztikáit. A kimutatások szerint Baumgartner Zsoltot előzték meg a legtöbbször, Felipe Massa előzött a legtöbbet, a legritkábban Michael Schumachert hagyták le, míg – Monaco után – Magyarországon volt a legkevesebb helycsere. A számításoknál a boxkiállásokat és a lekörözéseket nem vették figyelembe.

MNO
2004. 11. 08. 19:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kimutatást az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) hivatalos internetes oldala alapján állították össze, amelyen dokumentálták minden pilóta összes ezévi köridejét és pozícióját – olvasható a hirtv.hu-n.

A lista vizsgálása előtt néhány fontos szabályt szükséges megismernünk, amelyeket az összeállító talált ki: a boxkiállásoknál szerzett pozíció, a lekörözés-visszakörözés, illetve az első körben történt manőverek nem számítanak előzésnek. Annak számít viszont, ha valaki kipördült vagy lelassult autó mellett megy el. Mindegyik változatra vonatkozik továbbá, hogy a megszerzett pozíciót a versenyző legalább a célvonalig megtartotta.

Az eképp felállított rangsorban Felipe Massa végzett az élen huszonkilenc előzéssel, a második huszonöttel David Coulthard lett, míg a harmadik Massa sauberes csapattársa, Giancarlo Fisichella, huszonnéggyel.

A világbajnok Michael Schumacher többször is rajt-cél győzelmet aratott, így tizenhét manőverrel csak a nyolcadik helyen végzett, holtversenyben Jenson Buttonnal.

Baumgartner Zsolt 2004-ben a kimutatás szerint ötször előzött, és így Jarno Trullival együtt a tizennyolcadik helyen áll. A magyar pilóta Bahreinben, Angliában és Belgiumban egy-egy, míg Brazíliában két társát hagyta maga mögött. Csapattársa, Gianmaria Bruni kilencszer előzött 2004-ben.

Elkészült természetesen a megelőzöttek toplistája is, amelyet 29 hátrébb kerüléssel Baumgartner vezet. A második Heidfeldnek 23, Bruninak 19 van, míg – azok közül, akik mind a 18 futamon indultak – Michael Schumacher áll a legkevesebbel, mindössze 3-mal. Ebből kettőt Belgiumban, egyet Monzában, az Olasz GP-n szedett össze.

A nagydíjakat összehasonlítva a szezonzáró brazil futam volt a legeseménydúsabb, negyvenegy előzéssel, a legkevesebb pozícióváltás pedig Monacóban – öt – és Magyarországon – hat – volt. Nagy különbség viszont a Hercegség és a Hungaroring között, hogy előbbin száraz időben kilenc volt a legtöbb, 2002-ben, viszont a Hungaroringen volt már huszonnyolc helycsere, 1997-ben, de még két éve is huszonötször előzték egymást a pilóták.

Összesítve idén versenyenként átlagban három pozícióváltással láthattak kevesebbet a nézők, mint 2003-ban, a szám húszról csökkent tizenhétre. Idén a tizennyolc futamon háromszázhét, míg tavaly tizenhat versenyen háromszázhúsz előzés történt.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.