A Jones Lang LaSalle elemzése szerint az uniós csatlakozással a nagy márkák üzleteinek mind gyakoribb megjelenése is jelentősen lendített a budapesti üzlethelyiségek piacán, ami mindenekelőtt a Belvárosban, a Váci utcában figyelhető meg. A korábban elsősorban turistákat célzó népművészeti boltok mellett megjelentek olyan kozmetikai üzletek, parfümériák, divatmárkák és áruházak is, amelyek a hazai közönségre is számítanak.
A külföldi márkák terjeszkedését segíti, hogy egyre több üzlet kerül önkormányzati tulajdonból magánkézbe. Ez azért fontos, mert a bérleti jogrendszer nehezen értelmezhető a külföldiek számára, ezért ők elsősorban a hosszú távú, biztos bérleti feltételeket keresik. Az elvárásoknak megfelelő területi igény azonban még mindig problémát jelent, mivel egyrészt az üzletek mennyisége korlátozott, másrészt a nagyobb területre igényt tartók nem nagyon jutnak megfelelő helyhez.
A Váci utca mellett egyre keresettebb az Andrássy út is. Itt elsőként a lakberendező cégek telepedtek le, és most egyre több ruházati, fehérneműbolt követő őket. Erősödni látszik a másodlagos bevásárlóutcák szerepe is, de a keresett üzletek egy-egy nagyobb forgalmú csomópontra korlátozódnak, mint például a Szent István körút, Teréz körút és főként az Oktogon és környéke.
Forrás: Napi Gazdaság
Megint a rezsicsökkentés eltörléséről beszél Magyar Péter szakértője















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!