A biztosítók állítják, felkészültek a dömpingre, így tehát nem lesz olyan csúszás, mint tavaly, amikor még márciusban is tömegek vezették autóikat érvényes szerződés nélkül. Bár az ajánlatokat befogadó biztosítók a káresemények bekövetkeztekor nem vitatták jótállási kötelességüket, ennek ellenére több ügyfélnek okozott kellemetlen perceket az, hogy jelzést kaptak a lakóterületileg illetékes jegyzőtől: mutassák be érvényes kötvényüket, ellenkező esetben kivonják járművüket a forgalomból. A Belügyminisztérium (BM) 40 napos határidőt ad a biztosítóknak, hogy „feladják” az érvényes szerződések adatait a BM központi rendszerébe. A hivatal ezt követően további 90 napig nem lép, ám ezt követően értesítésére a jegyző megindítja az eljárást.
A mostani csúszás így leginkább a harmadik negyedévi adatoknál figyelhető meg: a hivatalból indult eljárások közül közel 56 ezret kellett lezárni a nyári hónapokban adatváltozás miatt, szemben a 2003-as 23 ezerrel. Ugyancsak jelentősen, 62 százalékkal ugrott meg az első kilenc hónap alatt azon esetek száma, amikor a szabálysértési folyamatot az ügyfél állította meg azzal, hogy személyesen vitte be érvényes kötvényét az önkormányzathoz.
Urbán György, a Belügyminisztérium Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatalának vezetője szerint a helyzeten sokat javíthatna, ha a hazai biztosítótársaságok elköteleznék magukat, és az adatsorokat real-time továbbítanák a központi adattárba. Ezt eddig csak a Magyar Posta Biztosító vezette be. Urbán György szerint a rendszer ma is viszonylag könnyen bővíthető lenne egy ilyen modullal, ám azóta a biztosítók egy része üzletpolitikai okokból nem forszírozza a kérdést. (Napi Gazdaság)
Sötét jövőt jósolnak a szakemberek: AI-apokalipszis veszélyezteti a cégeket















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!