Jövőre kevesebb pénz jut az ország reklámozására

Nehéz éve lesz a Magyar Turizmus Rt.-nek (MT Rt.), hiszen még az idei 4,8 milliárd forintnál is sokkal kisebb összeg jut országmarketingre jövőre. A költségvetési törvénytervezet szerint – amelynek számai a parlamenti vita során még változhatnak – 2005-ben a turisztikai célelőirányzatból 5 milliárd forint szolgálja az MT Rt. finanszírozását, s ebből 3,3 milliárd fordítható országmarketingre.

MNO
2004. 11. 03. 7:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jövőre drasztikusan csökken a turizmus marketingre fordítható összeg. A Magyar Turizmus Rt. emiatt nem indít újabb nagyszabású nemzetközi reklámkampányt, az ideinél pedig kevesebb külföldi kiállításon jelenik meg majd Magyarország.

A csökkentés miatt biztossá vált, hogy nagy nemzetközi reklámkampányt jövőre nem indít az MT Rt. Így például várhatóan nem folytatódik a Tony Curtis-féle kampány, amely 2004-ben sok tíz milliárdos pluszbevételt hozott az országnak. Jövőre jóval kevesebb kiállításon vesz részt az MT Rt. és kevesebb kiadványt jelentetnek meg. Ezt a bevételkiesést a sokkal takarékosabb e-marketinggel és a külföldi újságírók meghívásával pótolják.

Néhány éven belül a vendégforgalom egy számjegyű csökkenését eredményezheti a marketingre fordítható jövő évi keret mérséklése – vélik ellenzéki képviselők. Szakértői becslések szerint minden most elvont egy forint a jövőben három forint befektetést igényel majd a vendégforgalom mértékének helyreállítása érdekében – mondta egy tegnapi beszélgetésen Lasztovicza Jenő, a parlament idegenforgalmi bizottságának fideszes elnöke. Főként a régiók vannak nehéz helyzetben, hiszen vidéken a korábbi gyenge évekhez viszonyítva is csökkenést tapasztaltak ebben az évben, ráadásul a mostani helyzet a következő években még tovább romolhat. Különösen aggasztó a belföldi forgalom csökkenése, ami visszavezethető a nem megfelelő marketingre. Pedig a lakosság bizonyos rétegének van pénze az utazásra, egyre többen mennek külföldre, miközben a belföldi forgalom folyamatos visszaesést mutat.

Galla Gábor, az MT Rt. vezérigazgatója jelezte azt is: jövőre 1,7 milliárdot tervez a költségvetés az MT Rt. működésére fordítani, ami alacsonyabb összeg, mint a 2001-es volt. Ennek ellenére megvizsgálják a további takarékossági lehetőségeket annak érdekében, hogy az így megspórolt pénzből is reklámfeladatokat tudjanak finanszírozni. A társaság nemrég fogadta el a jövő évi marketingterv fő irányait, a részletes kidolgozást a számok pontos ismeretét követően végezhetik majd el. Az már biztos, hogy jövőre is ugyanaz a hat ország – Németország, Ausztria, Olaszország, Nagy-Britannia, Franciaország és az USA – lesz a marketing középpontjában, mint az idén.

Forrás: Világgazdaság

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.