Négyes metró óriáshitelből

Az Európai Beruházási Bank (EIB) és a fővárosi önkormányzat feltehetőleg még az idén aláírja a 4-es metró finanszírozásáról szóló hitel-megállapodást. A bank a beruházás 75 százalékára nyújt kölcsönt. A tervek szerint a metró első szakasza 2009-re, a második 2010-re készül el.

MNO
2004. 11. 09. 9:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Várhatóan még az idén aláírja a 4-es metró finanszírozásáról szóló hitel-megállapodást az Európai Beruházási Bank és a fővárosi önkormányzat – tudta meg a Világgazdaság Atkári János főpolgármester-helyettestől. A bank a 2002-es áron összességében 264,5 milliárd forintos beruházás költségeinek 75 százalékára nyújt kölcsönt. A kormány és a főváros közösen finanszírozza a metrót, de a hitelszerződésekről külön tárgyalnak, és akár külön is szerződhetnek az EIB-vel.

A Medgyessy-kormány hivatalba lépése után született meg az új megállapodás a metró első, a Kelenföldi és a Keleti pályaudvar közötti szakaszának megépítéséről, illetve, hogy folytatják a tárgyalásokat a vonal Bosnyák térig történő meghosszabbításáról. Így a 195 milliárd forintos, tíz állomást jelentő első szakasz után 69,5 milliárd forint költséggel újabb három állomás épülhetne. Az állam elfogadta, hogy számítsák be a főváros által a metróhoz közvetlenül kapcsolódó felszíni építkezésekre költött összeg felét, ezért a szorosan vett metróberuházás finanszírozási aránya 79:21 százalék – mondta Atkári János. Az EIB 2002 decemberében döntött úgy, hogy a költségek 75 százalékára nyújt hitelt, illetve hitelezi a hosszabb, az Etele és a Bosnyák tér közötti szakasz megvalósítását.

A tervek szerint az első nagy nemzetközi tendert az alagútfúrásra még ebben az évben kiírják. A metró első szakasza 2009-re, a második 2010-re készül el. Ezalatt a rendelkezésre álló hitelt több részletben hívják majd le, a beruházás ütemezésétől függően 90-180 napon belüli elszámolással. A kölcsönt euróban veszi fel a főváros, egyelőre változó kamatra. A piaci kamatokhoz képest 0,2-0,3 százalékos megtakarítással számolnak. A törlesztést egy-egy tétel lehívása után öt évvel kell elkezdeni, a futamidő 25 év. Az önkormányzat félévente törleszti a kamatot, s ugyancsak félévente, egyenletes részletekben a tőkét.

A Pénzügyminisztérium a Világgazdaság megkeresésére annyit közölt, hogy még folynak a tárgyalások az EIB és a pénzügyi tárca között a metró finanszírozásáról.

Forrás: Világgazdaság

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.