Üzlet az interneten

Az internet világában az újsághirdetés költségét sem kell vállalni egy mások megtévesztésére alkalmas ötlet megvalósításához, és az elektronikus levéllel jóval nagyobb olvasóközönséghez juttatható el az információ. A „piramisjáték-szagú", multilevel marketing (mlm) köntösében bújtatott akció az internetes világban szemétnek minősülő levéltömeg generálására ösztönzi a felhasználót.

MNO
2004. 11. 03. 11:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tudja hogyan lehet milliomos? Ha nem, küldjön nekem levelet egy válaszborítékkal és mellékeljen egy forintot – szólt egy nyolcvanas években megjelent újsághirdetés. A válaszborítékban a válasz egyszerű volt – Hát így, kedves címzett. Az internet világában még csak újsághirdetés költségét sem kell vállalni egy hasonlóan „ügyes”, mások megtévesztésére alkalmas ötlet megvalósításához, és az elektronikus levéllel jóval nagyobb olvasóközönséghez juttatható el az információ, mint egy újsághirdetéssel.

A Napi Gazdaság levelező rendszerében néhány napja egy a nyolcvanas évekbelire emlékeztető levél kering. A mottó: „Keressen 50 ezer dollárt fél év alatt. Nem kell mást tennie, mint egy kis időt és húsz dollárt szánni az ügyre”. A „piramisjáték-szagú„, multilevel marketing (mlm) köntösében bújtatott akció az internetes világban szemétnek minősülő levéltömeg generálására ösztönzi a felhasználót.

A rendszer lényege, hogy a címzett rendeljen meg négy különböző felhasználótól egy-egy reportként megnevezett tanulmányt, egyenként öt dollárért. Ezekben a reportokban leírják, hogyan lehet tömegesen elektronikus levélcímeket keresni, miként lehet azokra tömegesen leveleket küldeni, illetve milyen mlm-lehetőségek rejlenek az internetben és hogyan lehet a világhálón ingyenesen hirdetni. Ha a címzett beszáll a virtuális ügynöki tevékenységbe, akkor a levelet tovább kell küldenie, úgy, hogy az előző levélben átjavítja a négy személy nevét. Az elsőre beírja a sajátját, a másodikra a korábbi elsőt, majd így tovább úgy, hogy a negyedik helyére a harmadik kerül, ugyanis az utolsó 50 ezer dollár csak abban az esetben jár, ha legalább tíz megrendelés érkezik az első körben.

Ezeknek ugyancsak tíz megrendelést kell teljesíteniük, így az első játékosnak már 100-an küldenek öt dollárt, a vége a tíz negyedik hatványa, amely 10 ezer, ezt beszorozva öt dollárral kapjuk meg az 50 ezer dolláros összeget. A levél 0,5 százalékos hatékonysággal számol, vagyis egy ügynöknek legalább kétezer levelet kell továbbítania. Ha csak tíz új ügynök kerül be körönként, a vége 200 millió elküldött levél, ha úgy tetszik, 200 millió spam. Ezzel számolva Magyarországról nagyjából a világ internetfelhasználóinak 20 százalékát kellene elérni úgy, hogy mindenki csak egyszer kapja meg a levelet.

Forrás: Napi Gazdaság

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.