Fidesz: alkalmatlan a turisztikai marketing elv

Magyarországon 2004-ben csökkent a turizmus bevétele és az itt töltött vendégéjszakák száma. A Fidesz úgy véli, a kormány intézkedéseivel gyorsította az ágazat leépülését. Szerintük a Nemzeti Fejlesztési Tervben önálló programként kellene szerepeltetni a turizmust.

Kovács Zita
2004. 12. 21. 14:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Magyarországon tavaly csökkent a turizmus bevétele és az itt eltöltött vendégéjszakák száma. A teljesítmény csökkenéséért a Fidesz a kormány rossz döntéseit és az alkalmatlan marketing tervet hibáztatja – ismertette az ellenzéki párt álláspontját Lasztovicza Jenő, a Fidesz turisztikai munkacsoportjának vezetője.

Lasztovicza szerint a kormány intézkedéseivel gyorsította az ágazat leépülését. Példaként említette a turisztikai fejlesztések leállását és a marketingre fordítható összeg folyamatos csökkenését – adta hírül az Info Rádió.

Lasztovicza Jenő kiemelte, hogy míg az idei év nemzetközi szinten a turizmus élénkülését hozta, addig Magyarországon a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma 1,1 százalékkal csökkent az első tíz hónap adatai alapján. Emellett a belföldi vendégéjszakák száma öt százalékkal csökkent.

A Fidesz szerint a kedvezőtlen adatok mögött egyértelműen a rossz marketing áll – hangsúlyozta. Hozzátette: a turisztikai bevételek a 2002. évi 3,45 milliárd euróról tavaly 3 milliárd euróra csökkentek, és az idei első félévi, 1,2 milliárd eurós bevétel is mintegy 50 százalékkal marad el a 2002. évi azonos időszakitól.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.