Az Iownaferrari Ltd. (Van egy ferrarim kft. – a szerk.) nevű brit cég az ingatlanpiacon régóta bevált gyakorlatot a fractional ownershipet vezette be az luxusautó-piacon, melynek lényege, hogy megosztott tulajdonlás rendszerében bárki a magáénak tudhat egy álomautót. Az ingatlanpiacon működő gyakorlat – amely szerint az év néhány hetére az ingatlanban való részesedésének arányában birtokol valaki például egy tengerparti nyaralót anélkül, hogy a teljes vételárát kifizette volna – kedvező fogadtatásra számíthat.
Az Egyesült Államokban már bevált rendszer szerint a vevőnek a kiválasztott modell árának mindössze egytizenketted részét kell befizetnie, emellett havonta a fenntartási és biztosi összeg rá eső részét, és évente négy hétig nála lehet az autó úgy, hogy negyedévenként egy-egy hétre kapja meg. A négy hét alatt 400 mérföldet utazhat vele alapáron, minden további mérföldért 2 fontot kell fizetnie.
A szolgáltató szerint egy csodaautó résztulajdonosának lenni több szempontból is előnyösebb, mint bérelni azt. Talán a legfontosabb, hogy jóval olcsóbb, mivel például egy Ferrari 360-as Modena napi bérlése 650 fontba kerül Nagy-Britanniában, ami négy hétre vetítve 18 200 fontot jelent, a résztulajdonlás a fractional ownership keretében pedig alig több mint 11 000 font, ami magába foglalja a fenntartás, a házhoz szállítás és a biztosítás költségeit is. (HVG)
Két új program indul a fiataloknak, több tíz milliárd forinttal támogatja a kormány
