Tucatnyi tulajdonos egy Ferrarira

Egy brit cégnek köszönhetően már nemcsak a milliomosok, olajsejkek, világsztárok birtokolhatnak különböző autócsodákat, hiszen a cég újításának köszönhetően egyszerre tizenkét ember együtt lehet egy Ferrari vagy Rolls-Royce tulajdonosa.

MNO
2004. 12. 26. 11:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Iownaferrari Ltd. (Van egy ferrarim kft. – a szerk.) nevű brit cég az ingatlanpiacon régóta bevált gyakorlatot a fractional ownershipet vezette be az luxusautó-piacon, melynek lényege, hogy megosztott tulajdonlás rendszerében bárki a magáénak tudhat egy álomautót. Az ingatlanpiacon működő gyakorlat – amely szerint az év néhány hetére az ingatlanban való részesedésének arányában birtokol valaki például egy tengerparti nyaralót anélkül, hogy a teljes vételárát kifizette volna – kedvező fogadtatásra számíthat.

Az Egyesült Államokban már bevált rendszer szerint a vevőnek a kiválasztott modell árának mindössze egytizenketted részét kell befizetnie, emellett havonta a fenntartási és biztosi összeg rá eső részét, és évente négy hétig nála lehet az autó úgy, hogy negyedévenként egy-egy hétre kapja meg. A négy hét alatt 400 mérföldet utazhat vele alapáron, minden további mérföldért 2 fontot kell fizetnie.

A szolgáltató szerint egy csodaautó résztulajdonosának lenni több szempontból is előnyösebb, mint bérelni azt. Talán a legfontosabb, hogy jóval olcsóbb, mivel például egy Ferrari 360-as Modena napi bérlése 650 fontba kerül Nagy-Britanniában, ami négy hétre vetítve 18 200 fontot jelent, a résztulajdonlás a fractional ownership keretében pedig alig több mint 11 000 font, ami magába foglalja a fenntartás, a házhoz szállítás és a biztosítás költségeit is. (HVG)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.