Közutálatnak örvendenek a magyar politikusok

Rendkívül negatív a magyarországi közállapotok lakossági megítélése – derül ki egy most közzétett tanulmányból. A vizsgálat szerint a magyarok lesújtó véleménnyel vannak az egészségügyről és a politikai szféráról, míg a magánszférával való elégedettség tekintetében sokkal kedvezőbbek az eredmények.

MNO
2005. 01. 12. 14:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A TNS nemzetközi piackutató által készített tanulmány egy összetett mutatószámmal fejezi ki az egyes területek lakossági megítélését: a magyar egészségügy -10, a politikai szféra pedig -21 pontot kapott azon a skálán, amely +20 pontban határozza meg azt a határvonalat, amely alatt mindenképpen változtatásra van szükség. A TNS szerint az adott terület állapota +70 pont felett tekinthető valóban jónak – írja a hvg.hu.

A TNS tanulmánya 40 ország több mint 36 ezer lakosának megkérdezésén alapul, s a közszféra mellett a magánszférával való elégedettséget is vizsgálja. A 2004 negyedik negyedévében végzett kutatás Észak-Amerika, Dél-Amerika, Európa, Ázsia és Afrika egyes országainak lakosságára terjedt ki. A tanulmány részletesen elemzi, hogy miként értékeli a lakosság saját országa olyan intézményeinek hírnevét, mint az egészségügy, a távközlés, a politikai pártok, a postai szolgáltatások, az üzleti környezet és a szupermarketek.

Vélhetőleg nem vígasztal senkit, de tény, hogy régiónkból több ország is jóval mögöttünk végzett: Lengyelországban például -24, Szlovákiában pedig –20, az egészségügy megítélése, a politikai szféráról pedig e két országon (Lengyelország: -43, Szlovákia: -40) kívül Litvánia (-32) és Lettország (-31) lakossága is kedvezőtlenebb véleményen van, mint a magyar.

Az egészségügy megítélése a hírhedten gyenge ellátással rendelkező Romániában pontosan ugyanolyan, mint hazánkban, a politikusaik elfogadottsága pedig három ponttal még jobb is, mint nálunk.

A magánszférával való elégedettség tekintetében világszerte sokkal kedvezőbbek az eredmények. A kiskereskedelem például +53 pontot kapott globálisan, de hasonlóan jó a bankrendszer (+50), a távközlés (+43) és a postai szolgáltatások (+41) megítélése is.

Magyarországon különösen a kiskereskedelem (+52) örvend komoly respektusnak, de jó a bankrendszer (+50) és a távközlés (+50) megítélése is. Hátul kullog viszont a posta, amelyet +27 pontra értékelt a magyar lakosság.

Forrás: hvg.hu

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.