Állami finanszírozás helyett a magántőke bevonásával megvalósuló autópályák építését javasolja a pénzügyi és a gazdasági tárca közös előterjesztése, amelyet várhatóan ma tárgyal meg a kabinet – értesültünk. A lapunkat már több ízben hitelesen tájékoztató, önmagát Q8-as ügynöknek nevező informátor szerint a ma elhangzó javaslat kétféle finanszírozást javasol a kormánynak; mindkét konstrukció lényege ugyanakkor az, hogy a következő években épülő autópályák nem közvetlen állami finanszírozásból létesüljenek. Az eddigi szerkezet megváltoztatásának hátterében az áll, hogy az új módszer révén a tavaly útépítésre kifizetett 180 milliárd forintot viszszakapja a költségvetés, sőt: az idei évben esedékes 129 milliárd forintos tehertől is megszabaduljon, ez pedig – rövid távon – lényegesen javítja a büdzsé egyenlegét.
Az első variáció szerint az autópályákat kizárólag magánbefektetők építenék, amelynek költségét az állam később rendelkezésre állási díj formájában hosszú éveken keresztül fizetné vissza. A másik lehetőség értelmében az útépítések finanszírozása szintén költségvetésen kívül, az Állami Autópálya Kezelő Rt.-n keresztül valósulna meg. Információink szerint bármelyik lehetőséget is fogadja el ma a kormány, mindenképpen meg kell változtatni a jelenleg érvényes autópálya-törvényt.

Erdő Péter megszólalt, ezt mondta a Szentatyáról