Szorossá vált a két nagy párt versenye

Hosszabb távon jót tett az MSZP-nek a miniszterelnök-csere, a nyári hónapokban az összes választókorú között mért 13 százalékos Fidesz-előny Gyurcsány Ferenc hivatalba lépése óta csökkenésnek indult – derül ki a Marketing Centrum elemzéséből.

Magyar Nemzet
2005. 01. 18. 7:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Januárra a szocialisták gyakorlatilag behozták a Fidesz előnyét: a népszavazási kampányban tapasztalt 12 százalékos előny az év elejére 3 százalékosra apadt – derül ki a Marketing Centrum legfrissebb közvélemény-kutatásából. A felmérés azt mutatja, hogy november vége óta az összes választókorú körében a nagyobbik ellenzéki párt támogatottsága 3 százalékkal mérséklődött, az MSZP-é ugyanakkor 6 százalékkal növekedett, így most százalékban számítva 34:31 az állás a Fidesz javára. A két nagy párt közti különbség nagyjából a november elején mért helyzetet mutatja.

A Marketing Centrum elemzése szerint a miniszterelnök-csere hosszabb távon jót tett az MSZP-nek, a nyári hónapokban az összes választókorú között mért 13 százalékos Fidesz-előny Gyurcsány Ferenc hivatalba lépése óta csökkenésnek indult. A december 5-i népszavazás, illetve az azt megelőző kampány ugyan megtörte ezt a folyamatot, ám mivel a referendumból a cég szerint a szövetség került ki vesztesként, az év elejére három százalékosra mérséklődött a Fidesz előnye. Az élen álló pártok közötti kis különbség miatt egy most vasárnapi választás kimenetele döntően a kis pártokon múlna. A Marketing Centrum szerint az SZDSZ-szel ellentétben az MDF nem látszik esélyesnek a parlamenti küszöb átlépésére. A szabad demokraták támogatottsága 4, míg az MDF-é 3 százalékos.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.