Szponzorcsúcs a pekingi olimpián

Csaknem biztos, hogy a vállalati támogatások összege minden eddigi csúcsot megdöntve meg fogja haladni az egymilliárd dollárt a 2008-as pekingi nyári olimpiai játékokon. Athén saját szponzorálási programjával mindössze 325 millió dollárt tudott beszedni.

MNO
2005. 01. 18. 10:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy világcsúcs már most biztosnak látszik a 2008-as pekingi nyári olimpiai játékokon – a szponzorok eddig egyetlen olimpiához nem járultak hozzá annyi pénzzel, mint ehhez. Már létrejött a megállapodás hat szponzorral, köztük a Volkswagennel, a Bank of Chinával és a China Mobile-lal mintegy 600 millió dollár értékben. Ez Gerhard Heiberg, a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) marketingfőnöke szerint csaknem biztossá teszi, hogy a vállalati támogatások összege minden eddigi csúcsot megdöntve meg fogja haladni az egymilliárd dollárt.

Ennek az összegnek az elérését tűzte ki célul a China Access 2008 program, amelynek keretében világszerte mintegy 80, magas szintű üzleti konferenciát rendeznek, 4000 külföldi cég menedzsereit tájékoztatva az olimpiához kapcsolódó befektetési lehetőségekről a biotechnológia, az informatika, a telekommunikáció, az elektronika, az energetika, és a környezetvédelem terén. A programot úgy alakítják, hogy legalább száz helyi high-tech vállalatnak adjon lehetőséget a nyugati befektetőkkel való partneri viszony kialakítására – írta China Daily.

Ez az egész ráadásul független a NOB úgynevezett topjától, a multinacionális vállalatoknak szervezett szponzorálási programjától. A 2001-2004-es olimpiai ciklusban – a Salt Lake Cityben és Athénban tartott játékokon – 11 top szponzor (köztük a Coca-Cola, a Kodak és a Samsung) 603 millió dollárt fizetett. Athén saját szponzorálási programjával 325 millió dollárt tudott beszedni, míg a hasonló hazai programok Sydnyben 492, Salt Lake Cityben 494 milliót hoztak. A 2001-2004-es szezonban a legtöbb bevételt a közvetítési jogok hozták az olimpiai mozgalomnak, 2,24 milliárd dollárt, a szponzorok 1,34 milliárdot adtak, a jegyek árbevétele 608 millió, a licenceké 80 millió dollár volt.

Forrás: Napi Gazdaság

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.