Egy világcsúcs már most biztosnak látszik a 2008-as pekingi nyári olimpiai játékokon – a szponzorok eddig egyetlen olimpiához nem járultak hozzá annyi pénzzel, mint ehhez. Már létrejött a megállapodás hat szponzorral, köztük a Volkswagennel, a Bank of Chinával és a China Mobile-lal mintegy 600 millió dollár értékben. Ez Gerhard Heiberg, a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) marketingfőnöke szerint csaknem biztossá teszi, hogy a vállalati támogatások összege minden eddigi csúcsot megdöntve meg fogja haladni az egymilliárd dollárt.
Ennek az összegnek az elérését tűzte ki célul a China Access 2008 program, amelynek keretében világszerte mintegy 80, magas szintű üzleti konferenciát rendeznek, 4000 külföldi cég menedzsereit tájékoztatva az olimpiához kapcsolódó befektetési lehetőségekről a biotechnológia, az informatika, a telekommunikáció, az elektronika, az energetika, és a környezetvédelem terén. A programot úgy alakítják, hogy legalább száz helyi high-tech vállalatnak adjon lehetőséget a nyugati befektetőkkel való partneri viszony kialakítására – írta China Daily.
Ez az egész ráadásul független a NOB úgynevezett topjától, a multinacionális vállalatoknak szervezett szponzorálási programjától. A 2001-2004-es olimpiai ciklusban – a Salt Lake Cityben és Athénban tartott játékokon – 11 top szponzor (köztük a Coca-Cola, a Kodak és a Samsung) 603 millió dollárt fizetett. Athén saját szponzorálási programjával 325 millió dollárt tudott beszedni, míg a hasonló hazai programok Sydnyben 492, Salt Lake Cityben 494 milliót hoztak. A 2001-2004-es szezonban a legtöbb bevételt a közvetítési jogok hozták az olimpiai mozgalomnak, 2,24 milliárd dollárt, a szponzorok 1,34 milliárdot adtak, a jegyek árbevétele 608 millió, a licenceké 80 millió dollár volt.
Forrás: Napi Gazdaság

Cserpes Laura: „Abban a pillanatban egy perc alatt váltam felnőtté”