A Fővárosi Munkaügyi Bíróság szerint nem törvénytelen, hogy a BKV-dolgozók a jövő hét keddre tervezett sztrájkjuk idején semmilyen szolgáltatást nem kívánnak nyújtani, de a munkabeszünetetés nem tarthat az eredetileg tervezett nyolc órán át – számolt be az Index internetes hírportál. A bíróság ezzel elutasította a BKV vezetésének keresetét, amelyben a tervezett munkabeszüntetés törvénytelenségének megállapítását kérte.
Eddig még nem tudott megegyezni a BKV menedzsmentje és a munkavállalói érdekképviselet a béremelés mértékéről. Csütörtökön talán közeledtek valamelyest az álláspontok, de messze még a megegyezés. Mindenesetre mind a munkavállalók, mind a munkaadók hajlandók a további tárgyalásra a lehetséges béremelésről. Ha jövő hétfőig nem lesz megegyezés, kedden hajnali 4-től délután 13 óráig beszüntetik a munkát a BKV dolgozói.
A tegnapi tárgyaláson a BKV szakszervezetei nemet mondtak a délelőtti új munkaadói javaslatokra, amelyek lényege, hogy ne egységesen határozzák meg az idei béremelés mértékét, hanem külön szakágazatonként. Ez azért is lenne vitatható, mert a bérigényeket meghatározó piaci folyamatok egyformán érintik a munkavállalókat, ráadásul a nem egységes béremelés még meg is osztaná őket. A nemleges válasz után Aba Botond vezérigazgató külön összehívta a vezetőket, de nem jutottak eredményre.
Aba Botond, a társaság vezérigazgatója közölte: az utolsó pillanatig tárgyalnak majd, hogy elkerüljék a sztrájkot. Hozzátette: a 19 ezer forintos követelés teljesítésével 11 százalékos lenne a béremelés az általuk ajánlott 6 százalékkal szemben, ez azonban elfogadhatatlan a cégvezetés számára.
Amennyiben a feleknek nem sikerül megállapodniuk, a Budapesti Rendőr-főkapitányság felkészült egy esetleges BKV-sztrájkra. A közlekedési rendőrök megerősített járőrszolgálatot fognak ellátni a főváros főbb útvonalain, több rendőr lesz az utakon, a nagyobb csomópontokban, és segíteni fogják a közlekedést, hogy ne alakuljon ki dugó. Emellett több közlekedési helyszínelőt irányítanak a helyszínekre, ha balesetek történnek – mondta Szécsi Tibor százados, a BRFK közlekedésrendészet alosztályvezetője az Info Rádióban.
A BKV fennállása, vagyis 1968 óta egyébként még nem fordult elő két órásnál hosszabb idejű munkabeszüntetés.
A buszsofőrök forradalomtól tartanak, ha sztrájkba lépnek
Az Origo internetes portál által megkérdezett BKV-sok szerint nem lesz sztrájk, mert emiatt megbénulna a város, ez pedig azzal a veszéllyel fenyeget, hogy forradalom tör ki. A sofőrök szerint lesz béremelés, de azért a piros hetesre a jó pluszpénz, a nagykörúti villamosokra pedig a világszínvonal miatt továbbra is érdemes hajtani. – Nem engedhetik meg, hogy sztrájkoljunk, akkor megbénul Budapest. Már a korábbi években reggel négytől hatig tartó két órás munkabeszüntetések is megterhelték a várost – mondták az origo-nak az egyik fővárosi járaton dolgozó buszsofőrök.
A buszsofőrök egyetértenek azzal, hogy rendbe akarják hozni a céget, de nem értik, miért rajtuk spórol a cég, mivel nem ők tették tönkre. Rossz néven veszik a cég érveit azért is, mert emlékeznek rá, hogy Aba Botond BKV-vezérigazgató tavaly 20 millió forint jutalmat vehetett fel a fővárostól munkájáért.
A Fidesz támogatja a BKV-dolgozók bérkövetelését
A fővárosi Fidesz-MKDSZ frakció támogatja a BKV dolgozók jogos bérköveteléseit – tudatta közleményben Kupper András frakcióvezető, aki szerint a közlekedési cég vezetése provokálta ki a jelenlegi helyzetet, amikor a dolgozóknak eredetileg nulla százalékos, így az infláció miatt még bércsökkenést is jelentő béremelést – javasolt. Ha nem sikerül megállapodni a szakszervezetekkel, Aba Botondot és Demszky Gábort terheli a felelősség – véli Kupper András.
A politikus felháborítónak nevezte, hogy sokszor a méltatlan körülmények között dolgozó, alulfizetett járművezetőkön, a lehetetlen műszaki állapotokat életben tartó szerelőkön vagy a diszpécsereken kíván a BKV és a főváros vezetése spórolni, miközben van pénz a menedzsment tagjainak több tízmilliós prémiumokat és tucatnyi buszvezető bérével egyenértékű fizetéseket fizetni, egy teljesítmény nélküli, botrányoktól hangos, lassacskán mérhetetlen veszteségű cég vezetéséért. Van pénz az Akácfa utcai vízfej fenntartására, a kabinetigazgatóságra, a dolgozók megfigyelésére és megfélemlítésére, a propagandaosztályként működő sajtóosztályok fenntartására, a fővárosnak rendszeresen ellentmondó, a különböző testületeket, sőt magát Demszky Gábort is megvezető, semmibe vevő főosztályok fenntartására, túlfizetett főosztályvezetők, osztályvezetők és számtalan helyettesük eltartására. Van pénz ötvenmilliós luxusjacht fenntartására csak azért, hogy Demszky Gábor állítólagos reprezentációs céljaira használja a hajót – sorolta közleményében a fővárosi Fidesz frakcióvezetője.
Lezártak egy sávot az M7-esen, elesett az M1-es
