A Formula-1-es Minardi istálló tegnapi sajtótájékoztatóján mutatta be új pilótáját, Patrick Friesachert. Az osztrák versenyző korábban a Formula-3000-ben, a Coloni csapatban szerepelt. A Minardi így a holland Christijan Albers és Patrick Friesacher segítségével próbál a tavalyinál sikeresebb évet produkálni.
Emlékezetes, hogy Baumgartner bizonytalan jövőjével kapcsolatban már tavaly ősszel elkezdődtek a találgatások, s több forrás már akkor elképzelhetőnek tartotta, hogy a Minardi-csapat a 2005. évi Forma–1-es világbajnokság futamain már nem számít Baumgartner Zsoltra. Paul Stoddart csapattulajdonos akkoriban úgy nyilatkozott: ugyan Baumgartner saját bevallása szerint 2005-ben vélhetően nem kapja meg ugyanazt az anyagi támogatást, mint az idén, ő mégis elképzelhetőnek tartja, hogy folytatódik az együttműködésük.
Baumgartner Zsolt 2003-ban lett a Forma 1 pilótája, majd a Jordan tesztpilótája, akikkel később ideiglenes pilótai szerződést írt alá. 2004-ben az olasz Minardi szerződtette a magyar pilótát, így ő volt az első olyan Kelet-Európai versenyző, aki egész éves szerződéssel rendelkezett az F1-ben.
A 2005-ös szezon azonban nem indult túl jól a magyar versenyző számára, amikor február elején kiderült, a Jordan-istálló mindkét versenyzőülése elkelt, s a csapat a két új pilótája a portugál Tiago Monteiro és az indiai Narain Karthikeyan lett. A Baumgartner Team ekkor még reménykedett abban, hogy ezzel a döntéssel csak a Jordan kérdés dőlt el, a Minardi tegnapi bejelentésével azonban beigazolódott az, amitől sokan tartottak. Az osztrák Patrick Friesacher leigazolásával ugyanis megszűnt az utolsó betöltetlen versenyzői ülés a Forma-1-ben, így az már biztos, hogy Baumgartner Zsolt idén már nem lesz ott a melbourne-i rajtnál.
Jóllehet a Red Bull még nem jelentette be, hogy ki lesz David Coulthard csapattársa, de ott Vitantonio Liuzzi vagy Christian Klien ülhet majd autóba. A Minardi másik autóját pedig a holland Christijan Albers vezetheti majd.
A tegnapi fejleményekkel kapcsolatban a fiatal magyar versenyző csalódásának adott hangot, ám azt is közölte, hogy lelkileg nem tört össze, miután szerinte ez az egész csupán pénzkérdés volt. „A kiscsapatok esetében arról szól a történet, hogy az vezeti az autót, aki elegendő szponzorpénzt visz. El kell fogadnom, hogy a Minardinak nagy szüksége van arra a támogatásra, amit a pilótái révén kap. Gratulálok Patricknak, az ő személyében rendkívül tehetséges sofőrrel gazdagodott a Formula-1 mezőnye. S hogy én mihez kezdek? Jelenleg is folynak a tárgyalások az egyik nagycsapattal, amelynél tesztpilóta lehetnék. A hónap végére valószínűleg kiderül, hogy meg tudunk-e állapodni egymással.„ – mondta Baumgartner.
(MNO, Nemzeti Sport Online, hirado.hu, zsolt.baumgartner.hu)
Márki-Zay ismét önazonos: újra lámpavasakról fantáziál
