Egyből az államkasszába kerülhet a Nemzeti Autópálya Rt. által „autópálya-építésre” felvett 125 milliárdos forintos hitel – írja mai számában a Népszabadság. A lap feltevése szerint Draskovics Tibor pénzügyminiszter nem akarta kivárni, amíg az úgynevezett autópályatrükk hatása valóban megjelenik a költségvetésben, mivel a kormány február eleji döntése szerint a gyorsforgalmi utak fejlesztését az államháztartáson kívülre helyező, meglehetősen bonyolult konstrukcióban a szaktárca talán csak az év végére kaphatta volna meg 125 milliárd forintját az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Rt.-től.
A 125 milliárdos kereskedelmi banki hitellel azonban így már hónapokkal korábban gyarapodik az államkassza, mivel az NA Rt. számlája valószínűleg csak tranzitállomásként funkcionál ebben az esetben. A hitelt feltehetően állami kezesség mellett veszi fel a társaság. A Népszabadság szerint az újabb csavaros megoldás végeredményeként az NA Rt., az állami autópálya-fejlesztések fő szervezője és építtetője gyakorlatilag kivásárolná az államot az autópályákból, majd ez a cég adná tovább a végső vevőnek az ÁAK Rt.-nek. Ez biztosítja, hogy a költségvetésből már az első negyedév végén se hiányozzanak a sztrádapénzek.
Az NA Rt. legkésőbb az év végéig megkapja a pénzét az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Rt.-től, mely az autópályák új beruházójává vált. Az ÁKK Rt.-nek ugyanis az év végéig 425 milliárd forintnyi külső forrásra kell szert tennie, amiből a 125 milliárdot utal az NA Rt.-nek, majd a maradék háromszázmilliárdból beruház.
Miután Amorim végleg kiutálta a MU-ból, a Barcelona dob mentőövet a csatárnak
