Az idei évben minden eddiginél nagyobb számban kényszerülnek az ügyfelek lízingelt autójuk visszaadására. A szakemberek ugyanakkor a pletykát határozottan cáfolják, leginkább arra hivatkozva, hogy a használt autó eladása nem számít nagy üzletnek Magyarországon, hiszen a gépkocsi legalább húsz százalékot veszít az értékéből, amikor kihozzák a márkakereskedésből – mondta Vérten Sándor, a Porsche Hungária kommunikációs igazgatója. Azt elképzelhetőnek tartja viszont, hogy esetleg önálló autókereskedők ilyen autókat keresnek, azonban szerinte ők is sokat kockáztatnak ezzel.
Banki szakemberek arra is felhívják a figyelmet, hogy a bankok nem gyorsítják a gépjármű visszavételét, ellenkezőleg, a korábbi harminc nap helyett most már hatvan-kilencven nap türelmi időt szabnak meg, és ennek lejártakor is megállapodásra törekszenek az ügyféllel. Egy ilyen visszavett gépkocsi könyvelési szempontból is hátrányos a pénzintézetek számára.
Az autókereskedők is úgy látják, hogy kevés valós alapja lehet a híresztelésnek. A feltételek szigorodnak: a bankok egyre inkább tartózkodnak a nulla kezdőrészlettel, 120 hónapos futamidőre kínált finanszírozástól, és a hitelképesség ellenőrzése is komolyodik.
Mindenesetre az idei év első félévében a 15 ezret is elérheti a fizetésképtelenné válók száma a várakozások alapján.
(Forrás: tozsdeforum.hu)

Hatalmas hajtóvadászat van érvényben az ország legkeresettebb bűnözői ellen