Idén hitelfelvételből és kötvénykibocsátásból zajlik a finanszírozás – mondta Soltész Miklós. Hozzátette: a kormány a Nemzeti Autópálya Rt.-vel vetetett fel hitelt, amit nem az építésre fordított, hanem befizettetett a költségvetésbe. Az eddig felvett hitelek összege: márciusban 283 milliárd, júniusban pedig újabb 92 milliárd forint, amihez még hozzáadódik 690 milliárdnyi kötvénykibocsátás szintén az NA Rt. részéről, ami összesen már több, mint ezermilliárd forint.
– Mire költik a hitelekből és a kötvénykibocsátásból származó összeget? Elismerik-e, hogy ígéretük nem fog teljesülni? Miért kerül másfélszeresébe az autópálya-építés, mint a polgári kormány idején? Miből fizeti vissza az NA Rt. a hitelt? Mekkora adósságot halmozott fel a kormány a következő húsz évre az adófizetők pénzéből? – sorolta a kérdéseket Manninger Jenő.
A politikusok emlékeztettek: Gyurcsány korábban úgy nyilatkozott, hogy a drasztikusan emelkedő államadósság a nyugdíjakban és az autópályák aszfaltjában van benne. – Akkor mire kell a több, mint ezermilliárd forint, miért kell komcesszióban építeni és miért lepusztultak, nyomvályúsak az utak? – kérdezték újfent a képviselők, hiszen korábban sem Kóka Jánostól, sem pedig államtitkárától nem kaptak választ. – Úgy tűnik a kormány a következő kabinetre terhelné a hitelvisszafizetés megoldását és a költségeket – hangzott el.
Forrás: fideszfrakcio.hu
Brüsszel háborús tervei megbuktak: magyar diplomáciai siker a csúcson – napi összefoglaló














Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!