Soha nem látott mértékű dugók várhatók Budapesten

Óriási dugókra lehet számítani Budapest útjain, mivel 86 kilométernyi útszakasz felújítása indul el. Egyes hírek szerint a főpolgármester több évre szóló útfelújítási programot jelenthet be, amivel részben csökkenő népszerűségének megállítását tervezi. Már csak 208 kátyú van Budapest fő- és tömegközlekedési útvonalain – mondta Vajda Pál (MSZP) sajtótájékoztatóján.

MNO
2005. 06. 06. 16:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A főváros forgalmas útjain óriási dugók várhatók, mivel ma újabb útfelújítási munkák kezdődnek Budapesten: az úthálózat nyolc százalékát újítják fel, ami összesen 86 kilométernyi utat jelent. Munkálatok kezdődnek az I., a II., a III., a IV., a XIII., a XVIII., a XIX., a XXII. és a XXIII. kerületben és a főbb útvonalakon, az Üllői úton, a budai alsó rakparton, a Bécsi úton és a Szentendrei úton, valamint a Bajcsy-Zsilinszky út, a Király utca, a Grassalkovich út, a Budaörsi út, a Hegyalja út és a Pesti út egyes szakaszain is. Összesen hat útszakasz, köztük a Szentendrei út és a Budaörsi út felújítása húzódik át szeptemberre, az iskolai időszakra is.

Budapest főpolgármestere, Demszky Gábor a felújításokat soha nem látott mértékűnek nevezte, amik jövő év nyarán folytatódnak majd, amikor is száz kilométernyi utat korszerűsítenek. A Népszabadság mai számában pedig arról lehet olvasni, hogy Demszky több évre szóló útfelújítási és kátyúmentesítési programot jelenthet be a közeljövőben, amivel a főpolgármester vissza akarja állítani csökkenő népszerűségét. A lap szerint a mostani projekt mértékét tekintve nem hasonlítható össze a választásokig megvalósítani tervezett útfelújítási csomaggal.

További fennakadásokat jelenthet a közlekedésben, hogy idén is tíz hétig, június 11-től augusztus 19-ig tart a kettes metró felújítása. 2005 nyarán a Keleti pályaudvarnál, az Astoriánál és a Batthyány térnél lévő állomásokat korszerűsítik, valamint folytatódik a Deák tér és a Stadionok állomás közti pályaszakasz átépítése. A munkák alatt autóbuszok szállítják az utasokat a Deák tér és a Stadionok között

Néhány napja indult a nyolcéves burkolat-felújítási program idei évre előírt első felvonása a sztrádákon, amelynek során az M1-es autópályának az M1 és M7 autópályák elválási pontjától az M0-s körgyűrűig tartó szakaszt újítják fel. A felújított szakaszt július 10-től lehet használatba venni, mivel a felújításokat részben éjszakai munkarendben végzik. Júliusban hasonló módon dolgoznak majd az M5 autópálya 14-16 kilométer közötti részén, továbbá az M0-M7 és az M0-M1 csomópontokban található hidaknál – írja az Index.




A legfrissebb adatok szerint már csak 208 kátyú van Budapest fő- és tömegközlekedési útvonalain – jelentette be a főpolgármester-helyettes. Vajda Pál sajtótájékoztatóján elmondta, hogy öt nap csúszással, de sikerült azt a márciusi bejelentést teljesíteni, mely szerint május végére 200 körülire csökkentik a kátyúk számát a fővárosban – adta hírül a Klubrádió.

Vajda Pál azt is elmondta, hogy a kemény tél miatt idén 40 százalékkal több kátyú keletkezett a fővárosban, így sikerként könyvelhető el, hogy a közel hatvanezer úthibát sikerült ennyire lecsökkenteni. Hozzátette, hogy természetesen a javítások nem a végleges megoldást jelentik. Erre csak a teljes útburkolat-felújítás adna lehetőséget.

Wintermantel Zsolt, a Fidesz–MKDSZ fővárosi frakcióvezető-helyettese közleményben tudatta a Távirati Irodával, hogy Demszyk Gáboron kívül senki nem hiszi el az úthibák eltűnését. Nem világváros, hanem Patyomkin-falu épül – tudatta.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.