A főváros forgalmas útjain óriási dugók várhatók, mivel ma újabb útfelújítási munkák kezdődnek Budapesten: az úthálózat nyolc százalékát újítják fel, ami összesen 86 kilométernyi utat jelent. Munkálatok kezdődnek az I., a II., a III., a IV., a XIII., a XVIII., a XIX., a XXII. és a XXIII. kerületben és a főbb útvonalakon, az Üllői úton, a budai alsó rakparton, a Bécsi úton és a Szentendrei úton, valamint a Bajcsy-Zsilinszky út, a Király utca, a Grassalkovich út, a Budaörsi út, a Hegyalja út és a Pesti út egyes szakaszain is. Összesen hat útszakasz, köztük a Szentendrei út és a Budaörsi út felújítása húzódik át szeptemberre, az iskolai időszakra is.
Budapest főpolgármestere, Demszky Gábor a felújításokat soha nem látott mértékűnek nevezte, amik jövő év nyarán folytatódnak majd, amikor is száz kilométernyi utat korszerűsítenek. A Népszabadság mai számában pedig arról lehet olvasni, hogy Demszky több évre szóló útfelújítási és kátyúmentesítési programot jelenthet be a közeljövőben, amivel a főpolgármester vissza akarja állítani csökkenő népszerűségét. A lap szerint a mostani projekt mértékét tekintve nem hasonlítható össze a választásokig megvalósítani tervezett útfelújítási csomaggal.
További fennakadásokat jelenthet a közlekedésben, hogy idén is tíz hétig, június 11-től augusztus 19-ig tart a kettes metró felújítása. 2005 nyarán a Keleti pályaudvarnál, az Astoriánál és a Batthyány térnél lévő állomásokat korszerűsítik, valamint folytatódik a Deák tér és a Stadionok állomás közti pályaszakasz átépítése. A munkák alatt autóbuszok szállítják az utasokat a Deák tér és a Stadionok között
Néhány napja indult a nyolcéves burkolat-felújítási program idei évre előírt első felvonása a sztrádákon, amelynek során az M1-es autópályának az M1 és M7 autópályák elválási pontjától az M0-s körgyűrűig tartó szakaszt újítják fel. A felújított szakaszt július 10-től lehet használatba venni, mivel a felújításokat részben éjszakai munkarendben végzik. Júliusban hasonló módon dolgoznak majd az M5 autópálya 14-16 kilométer közötti részén, továbbá az M0-M7 és az M0-M1 csomópontokban található hidaknál – írja az Index.
A legfrissebb adatok szerint már csak 208 kátyú van Budapest fő- és tömegközlekedési útvonalain – jelentette be a főpolgármester-helyettes. Vajda Pál sajtótájékoztatóján elmondta, hogy öt nap csúszással, de sikerült azt a márciusi bejelentést teljesíteni, mely szerint május végére 200 körülire csökkentik a kátyúk számát a fővárosban – adta hírül a Klubrádió.
Vajda Pál azt is elmondta, hogy a kemény tél miatt idén 40 százalékkal több kátyú keletkezett a fővárosban, így sikerként könyvelhető el, hogy a közel hatvanezer úthibát sikerült ennyire lecsökkenteni. Hozzátette, hogy természetesen a javítások nem a végleges megoldást jelentik. Erre csak a teljes útburkolat-felújítás adna lehetőséget.
Wintermantel Zsolt, a Fidesz–MKDSZ fővárosi frakcióvezető-helyettese közleményben tudatta a Távirati Irodával, hogy Demszyk Gáboron kívül senki nem hiszi el az úthibák eltűnését. Nem világváros, hanem Patyomkin-falu épül – tudatta.