Kóka János gazdasági miniszter és Kiss Péter kancelláriaminiszter hivatalosan átadta az M7-es új, Balatonszárszó és Ordacsehi közötti, mintegy 20 kilométeres szakaszát. A szakasz építése 65,1 milliárd forintba került. A sztrádát délután nyitották meg a forgalom előtt. A déli part menti forgalmat jelentősen enyhítő új szakaszt az autósok matricával vehetik majd igénybe.
Kóka János hangsúlyozta, hogy ebben a kormányzati ciklusban 511 kilométer autópálya épül, míg Kiss Péter azt emelte ki, hogy a 2002 előtti 530 kilométer helyett 2006 végére 1040 kilométernyi gyorsforgalmi út lesz Magyarországon.
Az M7-es autópálya Zamárdi és Szárszó közötti 14,2 km-es, Ordacsehi és Balatonkersztúr közötti 25,7-es és a Nagykanizsa ls Becsehely közötti 17,3 km-es szakaszát 2006-ban adják át a tervek szerint, míg 2007-ben további két szakasszal bővül a sztráda.
Manninger Jenő fideszes politikus szerint jó, hogy a jelenlegi kabinet folytatja az M7-es autópálya felújítását és továbbépítését, ám túl sokba kerül a program. Az Orbán-kormány államtitkára közölte: nem lehet elmenni amellett, hogy a a 20 kilométeres szakasz 65 milliárd forintba kerül, ami sokkal drágább, mint ahogy ígérték. Manninger szerint ennek az összegnek a kifizetése nincs megoldva, több mint ezermilliárd forint lesz az államadósság, és a környékbeli utak rendbehozatalára is gondolni kell.
A fideszes politikus kiemelte: az inflációval is számolva legalább 40 százalékkal drágább ez az autópálya, mint a korábbi szakaszok voltak. Manninger szerint bebizonyosodott, hogy a közbeszerzési eljárás automatikusan nem hoz olcsóbb építést egy ilyen kis országban, ha nincs igazi verseny.
Mint ismert, az MSZP a 2002-es választási kampányban 800 kilométernyi autópálya építését ígérte. Szakértők ennek kivitelezését képtelenségnek tartották az ország anyagi lehetőségeit tekintve, és azt nézve is, hogy mennyi autópályára van szüksége Magyaroszádnak rövid távon. A szocialista ígéret később módosult: Kovács László, az MSZP volt elnöke az önkormányzati választások előtt 400 kilométer új autópályáról beszélt. A módosítás egyik magyarázataként felmerült, hogy 400 kilométer új autópálya építésével a ciklus végére 800 kilométeres lesz a sztrádahálózat, majd elterjedt az az érvelés is, miszerint a 800 kilométer az autópályák és autóutak összességére vonatkozik.
2003 őszén született meg a sztrádatörvény, mely kilométerre bontva foglalta törvénybe azt, hogy mely szakaszokat kell és mikor átadni, másrészt ezek költségvetési finanszírozását is biztosította, azáltal, hogy előre meghatározott százmilliárdokat rendelt a következő évek büdzséjében az építkezésekre elkülöníteni. A kormányváltást követően a gazdasági tárca új vezetője a ppp-modellel, az állami és magántőke együttműködésében épülő autópályákkal rukkolt elő. A konstrukció előnyeként a kabinet azt emelte ki, hogy hosszabb fizetési időszakra elnyújtva, a költségvetést pillanatnyilag kevésbé terhelve lehet építkezni, ám a Fidesz a jövő eladósításáról beszélt, és felvetette a kérdést is: mitől mondja a kormány, hogy ő építi az autópályákat, ha majd a következő kabineteknek kell ténylegesen kifizetnie az árat.
A kormány 2004-ben 37 kilométernyi autópályát adott át, az idén összesen 95 kilométert, ám a ciklusban átadott sztrádák hossza nem éri el a választási kampányban ígért, majd módosított adatot, hiszen a 2006 végéig 328 kilométer új autópályánk lesz. 2006-ban a választások előtt 110, a második fél évben 119 kilométer autópálya átadását tervezi a kormány.
(Forrás: radio.hu, index.hu, Info Rádió)

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség