Majdnem légikatasztrófát okozott az új „légtér-kresz”

Századmásodperceken múlt több száz ember élete, amikor egy Airbus és egy Challenger CL-600-as repülőgép száz méterre közelítette meg egymást Sárvár fölött július 4-én, a délutáni órákban – áll a MLSZSZ sajtóközleményében.

MNO
2005. 07. 14. 14:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A HungaroControl által eltitkolt légieseményt jelenleg is vizsgálja a Polgári Légiközlekedés Biztonsági Szervezet és a Polgári Légiközlekedési Hatóság. A tőlük július 13-án megszerzett információk szerint az LTU és az Aerodienst légitársaságok gépei tízezer méteres magasságban egymás felé repültek.

A szerencsétlenséget az LTU repülőgépén üzemelő, úgynevezett forgalmi konfliktuskutató berendezés segítségével előzték meg. Ekkor a két gép közötti távolság az előírt minimális háromszáz méter helyett mindössze száz méter volt. Szakértők szerint mindez a május 12-én bevezetett új „légtér-kresz” kidolgozatlanságára vezethető vissza, amelynek nyomán ugrásszerűen megnövekedtek a légikereszteződések. Pulics Gábor, a MALÉV főpilótája május 13-án észlelte a kaotikus légtérszerkezetet, ezért arra utasította a pilótákat, hogy a legkisebb bizonytalanság esetén azonnal kezdeményezzék az irányításnál a korábbi, az új rendszer bevezetése előtt használt eljárások alkalmazását.

(MobilPress)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.