A HungaroControl által eltitkolt légieseményt jelenleg is vizsgálja a Polgári Légiközlekedés Biztonsági Szervezet és a Polgári Légiközlekedési Hatóság. A tőlük július 13-án megszerzett információk szerint az LTU és az Aerodienst légitársaságok gépei tízezer méteres magasságban egymás felé repültek.
A szerencsétlenséget az LTU repülőgépén üzemelő, úgynevezett forgalmi konfliktuskutató berendezés segítségével előzték meg. Ekkor a két gép közötti távolság az előírt minimális háromszáz méter helyett mindössze száz méter volt. Szakértők szerint mindez a május 12-én bevezetett új „légtér-kresz” kidolgozatlanságára vezethető vissza, amelynek nyomán ugrásszerűen megnövekedtek a légikereszteződések. Pulics Gábor, a MALÉV főpilótája május 13-án észlelte a kaotikus légtérszerkezetet, ezért arra utasította a pilótákat, hogy a legkisebb bizonytalanság esetén azonnal kezdeményezzék az irányításnál a korábbi, az új rendszer bevezetése előtt használt eljárások alkalmazását.
(MobilPress)

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség