Kampánytéma lehet a benzin ára

A 2006-os választások során a demokraták lecsaphatnak az 44 százalékkal emelkedő benzinárakra, mint kampánytémára – olvasható a The Washington Times-ban. A The Washington Post arról a tendenciáról ír, hogy a hip-hop zenében hogyan hódít teret a reklám.

Simon Zoltán
2005. 08. 29. 12:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

The Washington Times

A jobboldali The Washington Times felveti, hogy a 2006-os választások során a demokraták esetleg lecsaphatnak az emelkedő benzinárakra, mint kampánytémára. Az üzemanyagárakat az utóbbi időben rekord mértékben emelték – a Times szerint idén 44 százalékkal ment fel a benzin. Már a republikánusok is kezdenek eszmélni, folytatja az elemzést a Times, rámutatva egy levélre, amit az egyik republikánus képviselő írt kollegájának, „sürgős” üléseket kérvényezve a kérdésben, mondván, hogy a gazdasági növekedést is „kisiklathatják” az egyre növekvő árak a kutaknál.

The Washington Post

A The Washington Post arról a tendenciáról ír, hogy a hip-hop zenében hogyan hódít teret a reklám, különösen az ún. „termék elhelyezés” (angolul „product placement”) formájában. Ez annyit tesz, hogy egy hip-hop számban vagy klipben megjelenik egy márkás termék. Az egyik legelső ilyen megjelenés 1986-ban volt, amikor a legendás Run DMC együttes előrukkolt a „My Adidas” („Az én Adidas-om”) című nótájával, mely nagyban hozzájárult ahhoz a jelentős sikerhez, melynek a márka örvend a rap és a hip-hop zene szerelmesei körében. De ugyanígy összefonódott a hip hop műfaj és a reklám olyan sztárok esetében, mint Jay-Z, Nelly, vagy 50 Cent, akik mind saját ruhamárkáikat promotálták, gyakran dalszövegeikben is. Busta Rhymes és P. Diddy egy francia konyakot reklámoztak, méghozzá egyik számcímükben – a hírek szerint ez hihetetlenül meg is lendítette az ital eladási mutatóit.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.