Mégis ráznak a trolik?

A BKV kisebb átalakítást végez azokon a trolibuszokon, amelyeken korábban több járművezető áramütést szenvedett. Úgy tűnik, a BKV megváltoztatta korábbi véleményét, hiszen a legutóbbi baleset után azt nyilatkozta az egyik illetékes, hogy a balesetet szenvedett trolivezető csupán a könyökét ütötte be.

MNO
2005. 08. 31. 13:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kisebb műszaki változtatásokat végez a BKV a ZIU 9 típusú trolibuszokon. Fülöp Ferenc, a BKV trolibuszüzemének igazgatója a Népszabadsággal közölte: mindezt annak érdekében végzik el, hogy – mint mondta – a jövőben még azt a 24 Volt okozta kisebb áramütést se szenvedjék el a járművezetők, amelyekről a napokban lehetett hallani. A „kellemetlen, de teljesen veszélytelen” érzést egy 24 voltos áram alatt lévő relé okozta, amelyhez munka közben hozzáérhet a sofőrök könyöke – tette hozzá. (A BKV korábban úgy tájékoztatott: a balesetet szenvedett trolivezető csak a könyökét ütötte be. Ugyanakkor mindezt egy kardiológiai osztályon kellett kivizsgálni.)

Fülöp Ferenc úgy nyilatkozott a Népszabadságnak, hogy az említett eset szenvedő alanya fiatal dolgozó a cégnél, így elképzelhető, hogy most először került ilyen helyzetbe, s meglepte a csípés. Hogy hasonló eset ne forduljon elő a jövőben, műanyag fedéllel borítják a reléket, s ahol kell, odébb is szerelik. Az átalakításra csak a régi ZIU-k némelyikénél van szükség – tette hozzá.

Fülöp közölte: a BKV soha nem cáfolta, hogy ezeken a típusokon az utasok is többször tapasztaltak hasonló érzést, évente átlagosan két bejelentés érkezik a céghez. (Ugyanakkor egy BKV-s műszaki ellenőr korábban azt mondta a lapnak: volt olyan év, amikor hetven esetet rögzítettek, igaz, ez 1984-ben következett be. 1996-ba az év első két hónapjában mintegy huszonhárom utas érzett áramütést a trolikon. A következő évben, 1997-ben nem, majd 1998-ban egy, 1999-ben négy, 2003-ban pedig egy balesetről érkezett jelentés a céghez. Az egykor szovjet gyártmányokból egyébként még csaknem félszázat üzemeltet a cég.) Az üzemigazgató elmondta: az elmúlt évtizedek során sem halálos, sem közepesen súlyos esetet sem regisztráltak a cégnél. Közölte azt is: a húszévesnél idősebb szovjet gyártmányú ZIU-kat folyamatosan cseréli a cég. Legkésőbb 2008 első negyedévig az utolsó ilyen járműtől is megválik a BKV.

(Népszabadság, Magyar Nemzet Online)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.