Kisebb műszaki változtatásokat végez a BKV a ZIU 9 típusú trolibuszokon. Fülöp Ferenc, a BKV trolibuszüzemének igazgatója a Népszabadsággal közölte: mindezt annak érdekében végzik el, hogy – mint mondta – a jövőben még azt a 24 Volt okozta kisebb áramütést se szenvedjék el a járművezetők, amelyekről a napokban lehetett hallani. A „kellemetlen, de teljesen veszélytelen” érzést egy 24 voltos áram alatt lévő relé okozta, amelyhez munka közben hozzáérhet a sofőrök könyöke – tette hozzá. (A BKV korábban úgy tájékoztatott: a balesetet szenvedett trolivezető csak a könyökét ütötte be. Ugyanakkor mindezt egy kardiológiai osztályon kellett kivizsgálni.)
Fülöp Ferenc úgy nyilatkozott a Népszabadságnak, hogy az említett eset szenvedő alanya fiatal dolgozó a cégnél, így elképzelhető, hogy most először került ilyen helyzetbe, s meglepte a csípés. Hogy hasonló eset ne forduljon elő a jövőben, műanyag fedéllel borítják a reléket, s ahol kell, odébb is szerelik. Az átalakításra csak a régi ZIU-k némelyikénél van szükség – tette hozzá.
Fülöp közölte: a BKV soha nem cáfolta, hogy ezeken a típusokon az utasok is többször tapasztaltak hasonló érzést, évente átlagosan két bejelentés érkezik a céghez. (Ugyanakkor egy BKV-s műszaki ellenőr korábban azt mondta a lapnak: volt olyan év, amikor hetven esetet rögzítettek, igaz, ez 1984-ben következett be. 1996-ba az év első két hónapjában mintegy huszonhárom utas érzett áramütést a trolikon. A következő évben, 1997-ben nem, majd 1998-ban egy, 1999-ben négy, 2003-ban pedig egy balesetről érkezett jelentés a céghez. Az egykor szovjet gyártmányokból egyébként még csaknem félszázat üzemeltet a cég.) Az üzemigazgató elmondta: az elmúlt évtizedek során sem halálos, sem közepesen súlyos esetet sem regisztráltak a cégnél. Közölte azt is: a húszévesnél idősebb szovjet gyártmányú ZIU-kat folyamatosan cseréli a cég. Legkésőbb 2008 első negyedévig az utolsó ilyen járműtől is megválik a BKV.
(Népszabadság, Magyar Nemzet Online)
A horvát kormányfő óva intett a vámháborútól
