A Budapest Airport privatizációjának elmúlt hét végén zárult első szakaszában a legjobb pénzügyi ajánlatot a Hochtief és a HTAC konzorciuma tette. A Magyar Hírlap információja szerint az általuk kínált 390 milliárd forinttól némileg lemaradva a második helyen a frankfurti repülőteret üzemeltető Fraport végzett, míg a harmadik – de még mindig 300 milliárd forint feletti árral – a brit BAA volt.
A negyedik legjobb ajánlatot a világ harmadik legnagyobb repülőtér-üzemeltetője, az ausztrál Macquarie Airports tette, míg az ötödik legjobb árat a koppenhágaiak adták (utóbbiak a háromszázmilliárdos szintet alulról súrolták).
Az elkövetkezendő hetekben ők öten vizsgálhatják át a Budapest Airport könyveit, s tehetnek végső ajánlatot a reptér megvételére, erre november másodikáig lesz lehetőségük.
A Hochtief Airports cég ajánlattételében vélhetően az is közrejátszott, hogy a világon mindenütt kisebbségi tulajdonosként vesz részt a repülőterek üzemeltetésében. Az athéniben negyven, a düsseldorfiban harminc, a hamburgiban negyven, a sydneyiben tíz, míg a tiranai nemzetközi repülőtérben 47 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik.
(Forrás: Magyar Hírlap)
A kötelező sorkatonai szolgálat visszaállítását a német államfő is támogatja + videó
