Fidesz: Állítsák le a közlekedés esztelen privatizációját!

Manninger Jenő arra kérte Kóka János gazdasági minisztert, hogy állítsa le a közlekedési ágazat esztelen privatizációját. Véleménye szerint a MÁV eladása rossz, szakmailag elhibázott privatizáció lenne, a kormány csak azt érné el, hogy egy egyszeri bevétellel megmentené a vállalatot a pillanatnyi csődtől.

MNO
2005. 09. 01. 10:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Míg 1998 és 2002 közt 150 milliárd forint közpénz került a vasúti társasághoz fejlesztésre, ma a szocialista-szabad demokrata kormány csak hitelből fejleszti a MÁV-ot – hívta fel a figyelmet Manninger Jenő. A fideszes politikus szerint a kormány a 2005-ös költségvetésből erre nem fordított pénzt, a jelenlegi struktúrát, az eszközöket, a vagonokat, a vasúti pályákat lezülleszti, eladósítja a céget. A vasúttársaság jelenleg 79 milliárdos hiánnyal küszködik, a 2002-es 30 milliárd forinthoz képest – emlékeztetett a politikus.

- A MÁV a csőd szélén áll, egyetlen értékes része van: az áruszállítás – szögezte le Manninger Jenő. Kitért arra is, hogy a jelenlegi vezetőség nem tette átláthatóvá a céget, így azt sem lehet tudni, nyereséges-e az áruszállító ágazat. Még az első fél éves hiányt sem ismerik pontosan, de a piaci körülményekkel sincsenek tisztában.

Mint ismert, a kormány el akarja adni a stratégiailag nagyon fontos repteret, valamint tervezi a légi irányítás és a MÁV áruszállításának privatizációját is, így a teljes közlekedési hálózat kikerülne az állami kézből.

(Forrás: fideszfrakcio.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.