Közel 15 ezer forint egy szállodai szoba átlagára

2005. január-augusztus folyamán a folyó áron számított bruttó szobaárbevétel és a vendégéjszakák száma dinamikusan nőtt az előző év azonos időszakához képest. A szállodák átlagosan 60 százalékos szobakapacitás-kihasználtsággal működtek.

MNO
2005. 09. 07. 7:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az első nyolc hónap időszakát és az ország egészét tekintve a budapesti négycsillagos szállodák kapacitás-kihasználtsága volt a legmagasabb (72 százalék). Ebből is kiemelkedik az augusztusi 87 százalékos telítettség. A fővárosi szállodák – amelyek egy évvel korábban 62-68 százalékos foglaltsággal funkcionáltak – átlagosan 67-72 százalékos kihasználtságot értek el. A balatoni egységek 49 százalékos foglaltságot jelentettek az év első nyolc hónapjában. A legalacsonyabb (44 százalékos) kihasználtsággal az ország keleti részén működő négy- és ötcsillagos szállodák üzemeltek a vizsgált időszakban.

Egy kiadott szállodai szoba bruttó átlagára (Gross ARR) 14 900 forint volt január-augusztus között, ami jelentős (folyó áron közel 1 300 forint) emelkedést jelent 2004 azonos időszakához képest. A budapesti ötcsillagos egységekben kiemelkedően magas (31 400 forint) volt egy kiadott szoba ára. A budapesti négy- és a vidéken működő négy- és ötcsillagos szállodák átlagosan 11 800-14 800 forintos, a háromcsillagos egységek 6800-9100 forintos átlagárat érvényesítettek.

Egy kiadható szállodai szobára átlagosan 9000 forint bruttó szobaárbevétel (REVPAR) jutott, ami folyó áron több mint 700 forint emelkedést jelent az egy évvel azelőtti értékhez viszonyítva.

(Tőzsdefórum)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.