Többnapos sztrájkra is sor kerülhet
Továbbra sem született egyezség a Budapest Airport (BA) Rt. érdekképviseletei és a tulajdonos között a tegnapi tárgyalásokon – nyilatkozta tegnap a Magyar Nemzetnek Csorba Attila, a Légi Dolgozók Független Szakszervezetének elnöke, aki elmondta: bár a hétnapos tárgyalássorozat utolsó napján sem kaptak a tulajdonostól számukra elfogadható ajánlatokat, úgy döntöttek: vasárnap 24 óráig meghosszabbítják az egyeztetéseket úgy, hogy bevonják a független Munkaügyi Közvetítői és Döntőbírói Szolgálatot. Mint mondta, mostantól valóban intenzív és konkrét ajánlatokat tartalmazó egyeztetést szeretnének, szemben az eddigi hosszadalmas és általános tárgyalásokkal. Csorba Attila kiemelte: ha legkésőbb vasárnap sem jutnak dűlőre, élni fognak a törvény adta jogaikkal, s végső esetben nem néhány órás, hanem egy- vagy kétnapos sztrájkra is sor kerülhet.
Ismert, az érdekképviseletek követelései között a kollektív szerződés érvénybeléptetése, az idei béremelés második ütemének végrehajtása, egyes üzletágak kiszervezésének kérdése, illetve az elmaradt bérek rendezése szerepelt. Az ÁPV Rt. korábban azzal az ajánlattal állt elő, hogy a BA Rt. sikeres eladását követően 3,5 havi alapbérüknek megfelelő „privatizációs bónuszt” kapnának a BA Rt. munkavállalói, amennyiben nem sztrájkolnak és nem perelnek. Az érdekképviseletek úgy vélik, nem mondanak le a munkabeszüntetéshez és a szóláshoz való jogukról.
Fellebbez a Budapest Airport
Megfellebbezte a Fővárosi Munkaügyi Bíróság augusztus végi határozatát a Ferihegyi repülőteret működtető Budapest Airport – tudósított a Magyar Rádió. Az állami tulajdonú részvénytársaság tegnapi lépéséről az ÁPV Rt. vezérigazgatója számolt be. Vági Márton egy háttérbeszélgetésen közölte: véleménye szerint a bíróság túllépte hatáskörét. Az ÁPV Rt. felkészül arra is, hogy a Budapest Airport eladására új pályázatot írjon ki – mondta a vezérigazgató, aki hozzátette: az új pályázat nem okozna nagy késlekedést, legfeljebb 1 hetes-10 napos csúszást. A Napi Online tudósítása szerint Vági kiemelte: 99 százalékig biztos abban, hogy bíróság döntése nem megalapozott, tehát nem kell új pályázatot hirdetni.
Vági Márton szerint a munkavállalókat az ÁPV Rt. dokumentáltan 10 alkalommal értesítette a privatizációról, illetve tárgyalt velük a témában idén. A szakszervezetek követelését illetően Vági úgy fogalmazott: az ÁPV Rt., illetve a BA menedzsmentje az elmúlt hónapokban a lehetőségekhez képest mindent felkínált, a szakszervezetek azonban nem hajlandóak elfogadni – írja a portfolio.hu.
Vági a Malév-privatizációra vonatkozó döntésről
Az ÁPV Rt. vezérigazgatója arról is beszélt, miért nem adták el az AirBridge Rt.-nek a Malévot. – Valójában nem látták biztosítottnak, hogy az eladás után többségi magyar tulajdonban maradjon a magyar légitársaság, a többségi tulajdon pedig ahhoz kell a cégnek, hogy az európai repülési jogokat meg tudja tartani – magyarázta, hozzátéve: bár az AirBridge Rt. papíron teljesíti ezeket a feltételeket, és a pályázók közül e cég tudta banki papírokkal is alátámasztani ajánlatát, az ÁPV Rt. szerint esetleg kialakulhat olyan helyzet, hogy megkérdőjeleződik a többségi magyar tulajdon megléte. Az AirBridge Rt. 49 százalékban Borisz Abramovics, 51 százalékban pedig két magyar magánszemély kezében van, ám az említett banki papírok szerint az AirBridge fedezetül csak a szintén Abramovics érdekeltségébe tartozó orosz KrasAir légitársaság vagyonát ajánlotta fel – írja a Napi Online.
Fidesz: elfogadhatatlan a bíróságot illető kritika
Márton Attila (Fidesz) Vági fellebbezésre vonatkozó bejelentését követően elfogadhatatlannak nevezte, hogy a Budapest Airport Rt. a Fővárosi Munkaügyi Bíróság határozata ellenére folytatni kívánja a privatizációt. Márton Attila azt is elfogadhatatlannak tartja, hogy még a másodfokú ítélet előtt kritizálják a bíróság döntését.
A fideszes politikus közleményben tájékoztat arról: kezdeményezik, hogy az Országgyűlés költségvetési bizottságának albizottsága megismerhesse az ÁPV Rt.-nél a Malév-privatizáció kapcsán keletkezett dokumentumok mindegyikét, így a pontos ajánlatokat, az ÁPV Rt. által lefolytatott vizsgálatokat, a jegyzőkönyveket, valamint annak a tárgyalásnak a feljegyzéseit, amely Veres János akkori miniszterelnöki kabinetfőnök és az AirBridge Rt. magyarországi képviselője, Leonov Péter között lezajlott. „Egy újabb privatizációs eljárás elindítása előtt erre mindenképp szükség van. Ennek hiányában ugyanis félő, hogy a Gyurcsány-kormány a nemzeti légitársaságot fillérekért adja oda a hozzá közelálló klientúrának” – jegyzi meg.
Lavrov bírálta a többnemzetiségű erő Ukrajnába küldését célzó európai javaslatot















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!