Árháború várható a drogériapiacon

Komoly versenytársa lehet a magyar piacon már jelen lévő drogérialáncoknak a német Schlecker. A cég a Lidl által is alkalmazott agresszív kereskedelmi módszerekkel Európa vezető drogérialáncává küzdötte fel magát. A német társaság a Fotex-csoporthoz tartozó Azúrnak könnyen megadhatja a kegyelemdöfést.

MNO
2005. 10. 04. 7:08
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Januárban mutatkozik be a magyar piacon Európa vezető kozmetikai kiskereskedelmi lánca, a német Schlecker. A társaság az elmúlt hetekben több megyei napilapban is hirdetést tett közzé, amelyben munkavállalókat toboroz újonnan megnyíló üzleteibe. A Mai Piac című szaklap úgy értesült, hogy az új piaci szereplő rögtön egy tucat bolttal kezdené meg tevékenységét Magyarországon. A Schlecker még 2003 őszén jelentette be honlapján, hogy megkezdi a kelet-közép-európai országok meghódítását. A Schlecker-boltok megnyitására nem csak a nagyvárosokban lehet számítani, a társaság ugyanis szívesen megjelenik a kisebb településeken is.

A német társaság komoly versenytársa lehet a magyar piacon már jelen lévő drogérialáncoknak, a Drogerie Marktnak, a Rossmannak és az Azúrnak is. A Schlecker tavaly csaknem 11 ezer németországi boltjában 5,4 milliárd eurós forgalmat ért el. Ezzel a teljesítménnyel a tavalyi német kiskereskedelmi toplistán a 10. helyezett volt. A vállalkozás azonban nem csak Németországban erős, jelen van Ausztriában, Franciaországban, Spanyolországban, Olaszországban, Hollandiában, Belgiumban, Dániában, Lengyelországban, Szlovákiában és Szlovéniában is. A csoportnak Európa-szerte összesen 13700 üzlete van, amelyek tavaly 6,6 milliárd forintos forgalmat bonyolítottak. Magyarországon is gyors terjeszkedésre lehet számítani: az általa diktált iramra jellemző, hogy 1990 és 1999 közt megháromszorozta boltjai számát.

A német kozmetikai kereskedő minden bizonnyal új színt hoz Magyarországra, ugyanis üzletpolitikája több helyen eltér a már piacon lévő vállalkozásokétól. A Schlecker sok tekintetben emlékeztet a Lidlre, ami nem is csoda, hiszen a társaság tulajdonosa Anton Schlecker, a Lidl-üzleteket működtető Schwarz-csoport legnagyobb külső befektetője. Az új piaci szereplő a Lidlhez hasonlóan egyszerű berendezésű üzletekben, viszonylag szerény kínálattal dolgozik. Árai azonban rendkívül alacsonyak, így a Lidlhez hasonlóan üzleti partnereiből igyekszik minél nagyobb kedvezményt kipréselni, nem mindig konfliktusok nélkül. Németországban például a Hipp bébiételek egy időre eltűntek a Schlecker üzleteiből, mert a gyártó nem kívánta megadni a kért kedvezményeket. A két német cég abban is hasonlít egymásra, hogy kínálatukban fontos szerepet töltenek be a saját márkás termékek. A Schlecker esetében ez a termékkör a kínálat 15 százalékát teszi ki.
Az új piaci szereplő egyedi abban is, hogy drogériáiban az illatszerek és háztartási vegyi áruk mellett kávét, édességet, italokat és dohányárut is forgalmaz, és akár a fotókidolgozó láncokra is veszélyes lehet, hiszen ilyen szolgáltatásokat is és műszaki cikkeket is kínál. Nagy hangsúlyt fektet az internetes kereskedelem fejlesztésére. 1999 óta a német, az osztrák és a holland vevők közel hétezer termék közül válogathatnak a társaság honlapján, a kiválasztott termékeket aztán a társaság két napon belül házhoz szállítja. Boltjainak alapterülete, és így az egy üzletre jutó forgalma kisebb ugyan versenytársaiénál, ám ezt a hátrányt kiegyensúlyozza azzal, hogy sok üzletből álló hálózatot épít ki.

A Schlecker megjelenése néhány éven belül átrendezi a kozmetikai termékek piacát. A német társaság az amúgy is gyengélkedő, boltjainak számát csökkentő, a Fotex-csoporthoz tartozó Azúrnak könnyen megadhatja a kegyelemdöfést, de agresszív árpolitikája és intenzív terjeszkedése miatt veszélyes lehet a Drogerie Markt és a Rossmann, valamint a drogériaüzletben ugyancsak jelen lévő hipermarketek forgalmára is.

Forrás: Népszabadság

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.