Csúszhat az M0–M6-os közötti sztrádaszakasz 2006. március végi átadása – erősítette meg Reményik Kálmán, a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. elnöke. A problémát az okozza, hogy a nyomvonal által érintett néhány telektulajdonos nem fogadta el a szakértők által a kisajátításért megállapított árat, és a közigazgatási hivatalnál megtámadták a határozatot. Amíg az ügy le nem zárul, a munkaterületet nem tudják átadni a kivitelező Vegyépszernek, és az építési engedélyt sem kapják meg – közölte a Világgazdaság.
Az M0-s csomópontjától az érdi tetőig tartó 11 kilométeres M6-os sztrádaszakasz elkészültéig így a semmibe vezetne az M6-os érdi tető–Dunaújváros közötti autópálya 56 kilométeres szakasza, melyet a tervek szerint szintén 2006. március 31-ig kellene ideiglenesen forgalomba helyezni.
Az NA Rt. vésztervet dolgozott ki arra az esetre, ha mégsem sikerülne az összekötő út menetrend szerinti átadása, így előkészítik az Érd várost tehermentesítő, másfél kilométer hosszú, kétszer egysávos út építését, amihez Érd önkormányzatának támogatását is megkapták. Az NA Rt. elnöke közölte: ha január közepén át tudják adni az átmeneti megoldásnak szánt beruházáshoz a munkaterületet, akkor március végére elkészülhet az út. Timár Gyula, a Vegyépszer vezérigazgatója elárulta: a héten tesznek beadványt a Nemzeti Autópálya Rt.-nek az érdi tető projektjének ügyében.
A problémát leginkább az okozza, hogy az M0–M6-os összekötő szakasz az eddigiektől eltérő körülmények között és speciális műszaki tartalommal épül. Az M6-os városi része végig belterületen halad, ami megnehezíti az építést. A nyomvonal alatt több kilométernyi közmű-, szénhidrogén-vezeték, víz- és szennyvízvezeték, távközlési építmények és villamos kábelek húzódnak, amelyek kiváltása időigényes és körültekintő előkészítést igényel. A teljes beruházás határideje 2007. február 28.
ÁTADÁS ELŐTTI ÚTSZAKASZOK (2006-IG)
Útszakasz | Hossz (km) | Tervezett átadás |
M0-s keleti szektor (részszakasz) | 13 | 2005. november |
4. sz. főút Vecsés-Ülő elkerülő | 13 | 2005. november |
M5-ös Kiskunfélegyháza-Szeged | 49 | 2005. december |
M70-es Tornyiszentmiklós-országhatár | 1 | 2005 |
M5-ös Szeged-országhatár | 14 | 2006. március |
M3-as Nyíregyháza elkerülő | 24 | 2006. március |
M35-ös Debrecen elkerülő | 13 | 2006. március |
M6-os autópálya M0-érdi tető | 8+3 | 2006. március |
M8-M6-os és 6-os főút között | 5 | 2006. március |
M7-es Ordacsehi-Balatonkeresztúr | 26 | 2006. április |
M7-es Zamárdi-Balatonszárszó | 14 | 2006. november |
M3-as Görbeháza-Nyíregyháza | 39 | 2006. december |
M35-ös Görbeháza-Debrecen | 35 | 2006. december |
M7-es Nagykanizsa-Becsehely | 17 | 2006. december |
M8-6-os foút – 51-es főút (Duna-híddal) | 5 | 2006. december |
(Forrás: Világgazdaság)