Autópálya a semmibe?

Egyre valószínűbb, hogy nem készül el időre az M0–M6-os közötti sztrádaszakasz, mivel a nyomvonal által érintett telektulajdonosok nem fogadták el a szakértők által a kisajátításért megállapított árat – adta hírül a Világgazdaság. A Nemzeti Autópálya Rt. a viták elhúzódása esetére vésztervként Érd várost tehermentesítő út építését készíti elő.

MNO
2005. 10. 10. 8:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csúszhat az M0–M6-os közötti sztrádaszakasz 2006. március végi átadása – erősítette meg Reményik Kálmán, a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. elnöke. A problémát az okozza, hogy a nyomvonal által érintett néhány telektulajdonos nem fogadta el a szakértők által a kisajátításért megállapított árat, és a közigazgatási hivatalnál megtámadták a határozatot. Amíg az ügy le nem zárul, a munkaterületet nem tudják átadni a kivitelező Vegyépszernek, és az építési engedélyt sem kapják meg – közölte a Világgazdaság.



Az M0-s csomópontjától az érdi tetőig tartó 11 kilométeres M6-os sztrádaszakasz elkészültéig így a semmibe vezetne az M6-os érdi tető–Dunaújváros közötti autópálya 56 kilométeres szakasza, melyet a tervek szerint szintén 2006. március 31-ig kellene ideiglenesen forgalomba helyezni.



Az NA Rt. vésztervet dolgozott ki arra az esetre, ha mégsem sikerülne az összekötő út menetrend szerinti átadása, így előkészítik az Érd várost tehermentesítő, másfél kilométer hosszú, kétszer egysávos út építését, amihez Érd önkormányzatának támogatását is megkapták. Az NA Rt. elnöke közölte: ha január közepén át tudják adni az átmeneti megoldásnak szánt beruházáshoz a munkaterületet, akkor március végére elkészülhet az út. Timár Gyula, a Vegyépszer vezérigazgatója elárulta: a héten tesznek beadványt a Nemzeti Autópálya Rt.-nek az érdi tető projektjének ügyében.



A problémát leginkább az okozza, hogy az M0–M6-os összekötő szakasz az eddigiektől eltérő körülmények között és speciális műszaki tartalommal épül. Az M6-os városi része végig belterületen halad, ami megnehezíti az építést. A nyomvonal alatt több kilométernyi közmű-, szénhidrogén-vezeték, víz- és szennyvízvezeték, távközlési építmények és villamos kábelek húzódnak, amelyek kiváltása időigényes és körültekintő előkészítést igényel. A teljes beruházás határideje 2007. február 28.



ÁTADÁS ELŐTTI ÚTSZAKASZOK (2006-IG)




















































































Útszakasz Hossz (km) Tervezett átadás
M0-s keleti szektor (részszakasz) 13 2005. november
4. sz. főút Vecsés-Ülő elkerülő 13 2005. november
M5-ös Kiskunfélegyháza-Szeged 49 2005. december
M70-es Tornyiszentmiklós-országhatár 1 2005
M5-ös Szeged-országhatár 14 2006. március
M3-as Nyíregyháza elkerülő 24 2006. március
M35-ös Debrecen elkerülő 13 2006. március
M6-os autópálya M0-érdi tető 8+3 2006. március
M8-M6-os és 6-os főút között 5 2006. március
M7-es Ordacsehi-Balatonkeresztúr 26 2006. április
M7-es Zamárdi-Balatonszárszó 14 2006. november
M3-as Görbeháza-Nyíregyháza 39 2006. december
M35-ös Görbeháza-Debrecen 35 2006. december
M7-es Nagykanizsa-Becsehely 17 2006. december
M8-6-os foút – 51-es főút (Duna-híddal) 5 2006. december





(Forrás: Világgazdaság)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.