A Budapest Airport menedzsmentje első számú feladatának tekintette a tőzsdei bevezetést, de az ÁPV Rt. lesöpörte az asztalról – mondta Kovács Zoltán, a Budapest Airport Üzemi Tanácsának elnöke arra reagálva, hogy Szalay-Berzeviczy Attila, a BÉT elnöke tegnap a Budapest Airport Rt. tőzsdei bevezetését szorgalmazta. Kovács hozzátette: a dolgozók már másfél éve szorgalmazzák a társaság tőzsdei bevezetését és ezzel együtt a dolgozói tulajdonszerzést a reptérben.
Az ÁPV Rt. nem kívánta véleményezni a tőzsdeelnök javaslatát. Oravecz Péter kommunikációs igazgató elmondta: az ÁPV Rt. csak úgy tudja végrehajtani a feladatokat, ha egy kormányhatározat irányt mutat. Ha tartalmaz új elemeket, más értékesítési eljárást, akkor az ÁPV Rt. feladata, hogy az adott keretek között futtassa az eljárást. Az ÁPV Rt-nél úgy értesültek, hogy a héten várható kormánydöntés a privatizációról – tette hozzá Oravecz.
A kormány az új tenderkiírásban tartja magát a korábbi konstrukcióhoz. Batiz András kormányszóvivő az Origónak elmondta: a pályázó cégek mindegyike tőzsdei résztvevő a saját országában, ezért nem indokolt a magyarországi bevezetés is.
A tervek szerint azt az öt céget hívnák meg az új tenderre, amelyek bejutottak az érvénytelennek nyilvánított pályázat első fordulójába. Eszerint a brit BAA, a német Hochtief és Fraport, az ausztrál Macquaire és a dán Coppenhagen Airport S/A tehetne ajánlatot Ferihegyre.
(Forrás: Origo)
Magyar segítség a románoknak, fegyelmezetlenség miatt bosszankodik a kapitány
