Gyurcsány Ferenc miniszterelnök az euróbevezetés kapcsán az elmúlt napokban „flexibilisebb” álláspontot képviselt, míg én konzekvensen kiállok az euró 2010-es bevezetése mellett – jelentette ki Veres János a Pénzügykutató Rt. klubjában. A pénzügyminiszter elmondta: az Eurostat által kért módosítások miatt megnövelt deficitszámok alapján még mindig tartható az eredeti menetrend, azaz 2008-ra a maastrichti kritériumokban szereplő GDP-arányos 3 százalék alá csökkenhet az áht-hiány.
Veres beszélt arról is: az uniós statisztikai hivatal a már ismert autópálya-finanszírozási átsorolás mellett a Gripen vadászgépek vásárlásával kapcsolatban is ajánlásokat fogalmazott meg a kormánynak. Eszerint a tízéves szerződés kiadásait csak a gépek szállításakor, azaz 2006-ban és 2007-ben számolhatja el a kormány. Ez a tétel a GDP arányában fél-fél százalékkal dobhatja meg a hiányt.
Az autópálya-építések jövő évi finanszírozási konstrukciójával kapcsolatban Veres elmondta: az útfejlesztések egy az Eurostat által is engedélyezett részét továbbra is az államháztartáson kívül, ppp megoldás alkalmazásával kívánja végrehajtani a kormány. A Budapest Airport Rt. privatizációját a kabinet ez év december 31-ig mind a szerződés, mind a pénzügyi teljesítés szempontjából le kívánja zárni – tette hozzá a miniszter.
(Forrás: Napi Gazdaság)
Meglepetésemberek a klub-vb álomcsapatában, amelybe 40 évesen is be lehetett kerülni
