Varga: Gyurcsány melyik kijelentését gondolta komolyan?

Gyurcsány Ferenc pontosan egy héttel ezelőtt nyilatkozta, hogy a 2010-es euróhoz való csatlakozáshoz évente 300 milliárdos kiadáscsökkentésre van szükség, és ennek társadalmi hatásai miatt nem vállalja az euró ilyen gyors bevezetését – jelentette ki a kormányfő mai kijelentéseire reagálva sajtótájékoztatón Varga Mihály (Fidesz).

MNO
2005. 10. 17. 14:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A volt pénzügyminiszter szerint Gyurcsány ma ennek éppen az ellenkezőjét mondta.

– Kérdésünk, hogy melyik kijelentését gondolta komolyan. Ha a múlt hetit, akkor a mai értelmezhetetlen. Ha viszont a mait gondolta komolyan, és a kormány ragaszkodik a 2010-es euróbevezetéshez, akkor felmerülhet néhány kérdés: visszavonja-e a kormány a 2006-os költségvetést, vagy sem? Ebben ugyanis nem szerepelnek azok a kiadáscsökkentő lépések, amelyek lehetővé teszik az euró 2010-es bevezetését. Ha valóban évi 300 milliárdos kiadáscsökkentés szükséges az euró bevezetéséhez – ahogy azt Gyurcsány Ferenc mondta –, akkor honnan teremti elő a kormány az erre szolgáló forrásokat? – kérdezte a politikus.

Burány Sándor, az MSZP frakcióvezető-helyettese a fideszes képviselő felvetésére adott reagálásában közölte: nem változtatnak a büdzséelőterjesztésen, módosító indítványokkal nem növelik a hiányt. Hozzátette: szigorú lesz a jövő évi büdzsé, de nem kívánnak lemondani sem a családi pótlék emeléséről, sem az autópálya-építések folytatásáról. Mint mondta, ez feltételezi, hogy 2007-ben és 2008-ban egy hasonlóan szigorú, talán még szigorúbb költségvetést kell készítenünk annak érdekében, hogy az euró bevezetésének feltételeit 2008-ra teljesíteni tudjuk.

(Forrás: fideszfrakcio.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.