Az MSZP költötte a legtöbbet az előrehozott kampányban

Bár a kampányidőszak még nem kezdődött el, ennek ellenére a pártok már összesen 350 millió forintot áldoztak a választók meggyőzésére az év első kilenc hónapjában. A legtöbb pénzt az MSZP idei kampánya emésztette fel, a reklámlevelek költsége nélkül is mintegy 160 milliót költöttek eddig.

MNO
2005. 11. 23. 8:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A TNS Media Intelligence adatai alapján az MSZP 160 millió forintos reklámbüdzséje a legnagyobb, a Fidesz és a hozzá kötődő szervezetek 110 millió forintot költöttek a FigyelőNet értesülése szerint. A hatályos jogszabály értelmében a hivatalos kampányidőszak (ez legkorábban január végén, a parlamenti választások első fordulója előtt három hónappal kezdődhet) során a pártok képviselőjelöltenként legfeljebb 1, vagyis pártonként maximum 386 millió forintot költhetnek kommunikációra.

Politikai elemzők és kommunikáció szakértők szerint ennek közel tízszeresét, vagyis 3 milliárd forintot visz majd el jövő év májusáig az összes versengő párt választási hadjárata. A választási törvény szerint azok a pártok, amelyek többet költenek a jogszabályban megengedettnél, kötelesek a túllépés összegének kétszeresét a központi költségvetés számlájára befizetni, a kampányidőszak előtt azonban semmi sem korlátozza a kiadásokat.

Az MSZP utóbbi hónapokban indult imázskampánya óvatos becslések szerint is százmilliós nagyságrendű tételt emészthetett fel. A TNS listaáron számolt adatai alapján a szocialista párt az év első kilenc hónapjában több mint 160 millió forintot fordított hirdetésre, a reklámlevelektől eltekintve. A napilaphirdetésekre szánták a legtöbbet, listaáron 92 millió forintot, míg a köztereken 40 millió, a folyóiratokban 27 millió, az interneten pedig 8 millió forintotköltöttek. A reklámbüdzsé maradékát, 520 ezer forintot a televízióra áldozták a szocialisták, holott ez csak kampányidőszakban lenne megengedett.

A Fidesz, a Nemzeti Konzultáció (NK), valamint a polgári körök listaáron 110 millió forintot áldoztak a választók meggyőzésére. A NK költségvetése mintegy 80 millió forint volt, amelynek jó része – 67 millió – a köztérre ment el. A napilapokban való megjelenésre 27 millió forintot szántak.

Az SZDSZ költségvetése 70 millió forintra rúgott. A szabad demokraták a legbátrabbak a hirdetési eszközök alkalmazása terén, ők indoor reklámra is költöttek, kocsmákban és nyilvános vécékben is népszerűsítették magukat. Közterületen 34 millió forintért helyeztek el hirdetést, az interneten pedig 11 millió forintért vásároltak felületet.

Az MDF jócskán lemarad a többiek mögött, büdzséje mindössze 4,1 millió forint.

Pártok reklámköltése (millió forint)
MSZP 160
Fidesz 110
SZDSZ 70
MDF 4,1
(Napi Gazdaság)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.