Két hét múlva vezetik be a MÁV új menetrendjét

December 11-én lép életbe a Magyar Államvasútak Zártkörű Részvénytársaság (MÁV ZRt.) 2005/2006 évi hivatalos vasúti menetrendje – tájékoztatta az MNO-t közleményében Kavalecz Imre szóvivő. Mint fogalmazott: az új menetrend kialakításánál a vasúttársaság figyelembe vette a felmerülő utas-igényeket és utazási szokásokat.

Kristály Lehel
2005. 11. 28. 16:58
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az új MÁV menetrendben kiterjesztették az EuRegiós összeköttetéseket szinte valamennyi szomszédos ország kishatárforgalmára – olvasható a társaság szóvivőjének közleményében. Kavalecz Imre szerint a legnagyobb forgalmú elővárosi vonalak közlekedési csomópontjain javulnak a MÁV – Volán csatlakozások, így többek között Érden, Vácott, Monoron, Pilisen és Sülysápon. Az elővárosi vonalak többségén csúcsidőben bevezetésre kerül az ütemes menetrend.

A nemzetközi vasúti összeköttetésben a Venezia elnevezésű vonat – a korábbi évekhez hasonlóan – ismét a Székesfehérvár – Gyékényes – Zágráb – Ljubljana útvonalon közlekedik. A Budapest – Győr – Sopron vasútvonalon járó IC vonatok közül néhány Wiener Neustadtig, illetve Wien-Südbahnhofig közlekedik.
A Wien – Pécs közötti út idejének csökkentése érdekében a Corvinus IC vonatpár Pécs – Barcs – Nagykanizsa – Szombathely – Sopron érintésével, új útvonalon jár.
A szlovák vasútnál folyó pályaépítési munkálatok miatt a Báthory nemzetközi gyorsvonat pedig 18.00 óra helyett 17.00 órakor indul Budapestről, és megszűnnek a Nyíregyháza – Nagykároly közötti InterPici (IP) vonatok. A Kőrös IC vonat útvonalát meghosszabbították, s ezzel új összeköttetést teremtettek Budapest és Temesvár között. A vasúti társaságok megegyezése alapján a kishatárforgalomban közlekedő vonatok száma növekszik, így lehetővé válik a szerbiai Magyarkanizsáról Szegedre való iskolába járás és bővül a Szegedről Szabadkán át Kiskunhalasra való utazások lehetősége.

A Wien – Győr EuRegiós vonatok hosszabb útvonalon Tatabányáig közlekednek. Wien Südbf. – Tatabánya között majd 7 pár ilyen szerelvény szállítja az utasokat. Ugyanakkor új viszonylatú EuRegiós vonatpár közlekedik Wiener Neustadt – Sopron – Szombathely – Zalaegerszeg között, illetve a csehországi Znojmo – Wien Südbf. – Wiener Neustadt – Sopron – Szombathely – Szentgotthárd – Jennersdorf útvonalon, valamint Wiener Neustadt – Sopron – Szombathely – Zalaegerszeg, Budapest Nyugati pályaudvar – Érsekújvár, Hatvan – Fülek – Bánréve – Miskolc, Záhony – Nagyvárad, és Szeged – Nagyszalonta – Nagyvárad között.

Itthon a Corvinus IC-vonatpár más útirányon való közlekedése miatt Kaposvár és Gyékényes között IP szerelvények közlekednek – csatlakozást biztosítva a Corvinus IC-hez Gyékényesen. A Püspökladány – Biharkeresztes vasútvonalon két InterPici kocsi közlekedik, és a Debrecen – Mátészalka szakaszon az IC vonatok Hajdúsámson állomáson nem állnak meg. Ezentúl naponta öt pár IC jár majd a Budapest – Cegléd – Szeged vasútvonalon, és a budapesti elővárosi vasúti közlekedésben december 11-től a vonalak többségén megvalósul az úgynevezett ütemes jellegű menetrend. A Budapest – Győr – Hegyeshalom vasútvonalon a jelenleg Bicskéről Budapestre tartó vonatok Tatabányáról indulnak, az óránkénti közlekedést pedig a hét végére is kiterjesztette a társaság. Győr elővárosi forgalmában a Tatabányáig közlekedő EuRegiós szerelvények új utazási lehetőségeket kínálnak.
Piliscsaba és Esztergom között munkanapon ezentúl új vonat közlekedik, amely Piliscsabáról 7 óra 08 perckor indul. Süttő és Esztergom-Kertváros között két új járat segíti az eljutást, a szerelvények közvetlen kocsiként Budapest Nyugati pályaudvarra érkeznek és onnan is indulnak. Új járat áll az utasok rendelkezésére Budapest Déli pályaudvar és Martonvásár között is. A Budapest – Szob vasútvonalon a zónázó vonatközlekedést egy órával kiterjeszti a MÁV, így Budapest – Vác között három, Vác – Budapest között két új vonat is bekerül a menetrendbe.

A Budapest – Cegléd – Szolnok vasútvonalon Budapest – Monor – Budapest között napközben, óránként közlekednek elővárosi szerelvények, és valamennyi monori vonat munkanapon közlekedik. A Budapest – Kecskemét – Budapest, és a Budapest – Kiskunfélegyháza – Budapest közötti vonatok közlekedését meghosszabbították, ami igazodik a fővárosi munkába-, illetve iskolába járás és hazautazás igényeihez – ígérte Kavalecz Imre.
A szóvivő közölte azt is, hogy a vasúttársaság átszervezi a Józsefvárosi pályaudvar vonatforgalmát. Az újítás szerint az eddigi személyforgalom nagyobb részét a Keleti pályaudvarra, kisebb részét pedig a Kőbánya-Kispest állomásra terelik át. A jelenleg Józsefvárosból közlekedő nagykátai vonatok végállomása a Keleti, míg a kunszentmiklósi vonatok végállomása Kőbánya-Kispest lesz.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.