Következmények nélkül zárult le, legalábbis Kóka János számára, ominózus helikopter-balesetének vizsgálata. Az ügyben eljáró Polgári Légiközlekedési Hatóság (PLH) – mely nem elhanyagolható körülményként a gazdasági miniszter alá tartozik – ugyanis arra az ereményre jutott, hogy Kóka János továbbra is szabadon repkedhet az ország felett, míg pilótatársa oktatói engedélyét három hónapra bevonták.
A hatóság azok után indított vizsgálatot az ügyben, hogy a gazdasági miniszter friss pilótaengedélye birtokában még augusztus elején leszálláskor a földhöz csapta cégének tulajdonát képező helikoptert. Az esetre csupán egy hónappal később derült fény, amikor a PLH egy ellenőrzés folytán felfedezte, hogy a jármű megsérült. A miniszter korábban a Blikknek úgy nyilatkozott: a helikoptert együtt tette le a földre a kapitánnyal. A lap azonban a birtokába jutott vizsgálati eremény alapján úgy tudja, Kóka mégis egyedül hajtotta végre a landolást, miközben a mellette ülő kapitány csupán felügyelte a manővert. Kóka ezzel szemben most is azt állítja a Blikknek: ketten végezték a landolást. Hangsúlyozta: két egyenrangú fél vezette a gépet. Azt is hozzátette ugyanakkor: a szabályok értelmében mindenért a fedélzeten szolgálatot teljesítő kapitány felel. A PLH szóvivője, Bajkó Erika úgy magyarázta az esetet, hogy a gépet Kóka vezette, ám a kapitány tehető felelőssé azért, hogy a túl keményre sikeredett leszállási manőver közben nem avatkozott közbe.
Az üzemeltetők ugyanakkor szintén hibásak, mert nem jelentették be a hatóságnak a balesetet, ezért ellenük szabálysértési eljárás indítottak – közli a Blikk.

Magyar szavak, amiket szinte senki sem ismer – Ön tudja mit jelentenek?