A MÁV Cargo tette a legalacsonyabb, az osztrák vasút pedig a legmagasabb ajánlatot a ZSSK Cargo szlovák vasúti teherfuvarozóra – írja a Napi Gazdaság. A Trend gazdasági hetilap értesülései szerint Rail Cargo Austria, az Österreichische Bundesbahn (ÖBB) leányvállalata szlovák pénzügyi partnerével, a J&T Finance Grouppal együtt 13,1 milliárd koronát (88 milliárd forintot) ajánlott a cégért. A pályahasználati díjat is hozzászámolva a vételár 13,8 milliárd koronára emelekdik, a díj azonban tovább nőhet.
Az amerikai Rail World Holding, a MID Europa Partners és a szlovák Penta pénzügyi csoport alkotta Cargo Central Europe 12,4 milliárd koronát kínált pályahasználati díj nélkül, de állítólag kész 16,7 milliárd koronáig elmenni. A Carpatian Cargo, amely a MÁV Cargóból és a szlovák Slávia Capital Group pénzügyi csoportból áll, mindössze 7,6 milliárd koronás vételárral állt elő.
A vételár adja az ajánlat súlyának 85 százalékát, míg a szakértelem és a tapasztalat csupán 15 százalékkal számít a pályázat elbírálásánál. A tavaly meghirdetett privatizáció első fordulójában tizennégy cég jelezte érdeklődését a szlovák állami vasúti teherszállító cég 100 százalékának megvásárlására, a második fordulóban pedig öt cég nyújtott be kötelező ajánlatot. Győztest várhatóan február végén hirdetnek a tenderen.
A szlovák közlekedési és távközlési miniszter tájékoztatott, a ZSSK Cargo vagyona, beleértve a követeléseit és a szellemi értéket is, mintegy 21,7 milliárd koronát tesz ki.
(Forrás: Napi Gazdaság, mfor.hu, MNO)

Térképen nézheti, hol volt az elmúlt hónapban regisztrált 8 hazai földrengés