GVH: 257 milliós bírság a Colgate-nak – a cég vitatja a döntést

A Gazdasági Versenyhivatal versenytanácsa 257 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a Colgate–Palmolive Magyarország Kft.-t a fogyasztók megtévesztésére alkalmas televíziós reklám miatt.

MNO
2006. 02. 02. 15:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A GVH közleményében leszögezi: a cég televíziós hirdetéseiben azt állította, illetve sugallta, hogy a Colgate Total fogkrémek valamennyi más fogkrémnél hatásosabbak. A teljes fogorvosi szakma véleményének sugalló állítások, mint például „Colgate Total. A fogorvosok választása”, illetve a „Colgate Total. A fogorvosom választása” a versenytanács álláspontja szerint alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére. E két kijelentés a mindennapi értelemben azt jelenti, hogy a szakértelemmel rendelkező fogorvosok többsége a Colgate Total fogkrémet választja, holott a Colgate álta készíttetett felmérés szerint is csak mintegy egyhatoduk ajánlja a Colgate Total fogkrémet pácienseinek, illetve egynegyedük használja maga is a Colgate Total fogkrémet. Ebből következik, hogy öthatoduk más fogkrémet ajánl, és háromnegyedük más fogkrémet használ – állapítja meg a versenyhivatal.

A Colgate-Palmolive Magyarország Kft. vitatja a döntést – jelenti a HavariaPress. A társaság még tanulmányozza a Colgate Total reklámjaival kapcsolatos GVH-döntést, ezt követően határoz a következő lépésekről. Álláspontjuk szerint azonban a Colgate Total egyedülálló alapanyagaival a világ egyik legszélesebb körben tesztelt, számos alkalommal felülvizsgált fogkrémje, s a termékcsaládnak világszerte több mint 40 független fogorvos szervezet adományozta már a fogkrém kiváló minőségét elismerő védjegyét.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.