A Ferrari kibérelte az első sort

Vasárnap Bahreinben rendezik a Formula-1 idénynyitóját, amelyen ismét huszonkét autó áll rajthoz. Az istállóknak az új szabályokat is meg kell szokniuk: átalakították a kvalifikáció rendszerét, valamint kicseréltették a motorokat. Az idei szezonnak is Fernando Alonso a legnagyobb esélyese, de Michael Schumacher feltámadása sem lenne meglepetés - a német megnyerte az időmérő edzést.

Kaposi Dávid
2006. 03. 11. 12:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hagyományoktól eltérően nem Ausztráliában, hanem a két éve épített bahreini pályán kezdődik az autós gyorsasági világbajnokság 57. idénye.

A Formula-1-ben ebben az évben is több újdonságot vezettek be. Az egyik leglényegesebb módosítás az, hogy az időmérő edzéseket három részben bonyolítják le. Az első negyedórában az összes autó a pályán lesz, és a hat leglassabb időt teljesítő kiesik. A következő tizenöt percben a maradék tizenhat versenyző folytathatja, de a végén a hat leglassabbnak ismét be kell fejeznie az időmérést. A fennmaradó húsz percben a legjobb tíz folyamatosan körözhet, és az itt elért eredmények alapján alakul ki a rajtsorrend a versenyre. A hivatalos edzés végeztével már nem lehet tankolni és kereket cserélni sem, a versenyt pontosan azzal a géppel kell kezdeni, mint amilyennel befejezték az időmérést.

Ismét lehetővé teszik a kerékcseréket a futamokon, és ezek számát nem maximálják. Szintén új szabály, hogy a korábbi 3,0 literes, V10-es motorok helyett 2,4 literes, V8-asokkal kell felszerelni az autókat.

Ismét tizenegy istálló

Eggyel több, vagyis tizenegy csapat indul az idei sorozatban, mivel a Super Aguri F1 Team autói is rajthoz állnak. A Midland F1 a Jordan, a Toro Rosso a Minardi helyén szerepel a száguldó cirkuszban, utóbbi egyébként a Red Bull Racing fiókcsapata. Immár kizárólagos gyári csapat lett a Honda, míg a BMW a Sauberhez szállt be.

A pilóták között nem volt nagy a mozgás, inkább már a következő szezon átigazolásairól lehetett hallani. 2007-től a McLarennél versenyez majd Alonso, Räikönnen egyre közelebb kerül a Ferrarival való megállapodáshoz, míg Michael Schumacher még nem döntött a folytatásról. Mindenesetre a hétszeres világbajnok mellett ebben a szezonban nem Barrichello, hanem egy másik brazil, Felipe Massa dolgozik a Ferrarinál. Barrichello a Hondához szerződött, a Williams a BMW-Sauberhez távozó Heidfeld helyett Nico rodsberget, a volt világabjnok Keke Rosberg fiát szerződtette le. Takuma Szato a Super Agurinál folytatja, ahol csapattársa a szintén japán Ide Judzsi lesz.

Megismételheti remeklését a Renault

Az idei pontversenynek a tavalyi győztes Fernando Alonso és a Renault vág neki elsőszámú esélyesként, bár várhatóan a Ferrari nem szerepel olyan gyászosan, mint tavaly. A Scueria talpra állását segíthetik az új szabályok, különösen az ismét engedélyezett kerékcsere. Michael Schumacher saját csapatánál erősebbnek mondta a Renault-t, míg a Ferrarival egy szintre helyezte a Hondát, amelyet többen is titkos esélyesnek vélnek. A gyári istálló bíztató teszteredményeket mutatott fel, és idén a tapasztalt Barrichello és Button megszerezheti az első futamgyőzelmet is a csapatnak. A McLaren sokat küszködött a motorral a felkészülés alatt, ezért kérdéses, Räikönnen és Montoya tehetsége mire lesz elég. Nem kizárt, hogy a wokingiak átmeneti évként tekintenek az ideire, és inkább már Alonso érkeztére készülnek.

Az idei sorozatban szereplő csapatok és pilóták:
Renault: Fernando Alonso (spanyol), Giancarlo Fisichella (olasz)
McLaren-Mercedes: Kimi Räikkönen (finn), Juan Pablo Montoya (kolumbiai)
Ferrari: Michael Schumacher (német), Felipe Massa (brazil)
Toyota: Jarno Trulli (olasz), Ralf Schumacher (német)
Williams-Cosworth: Mark Webber (ausztrál), Nico Rosberg (német)
Honda Racing F1: Jenson Button (brit), Rubens Barrichello (brazil)
Red Bull Racing: David Coulthard (brit), Christian Klien (osztrák)
BMW-Sauber: Nick Heidfeld (német), Jacques Villeneuve (kanadai)
Midland F1: Tiago Monteiro (portugál), Christijan Albers (holland)
Toro Rosso:Vitantonio Liuzzi (olasz), Scott Speed (amerikai)
Super Aguri: Takuma Szato (japán), Yuji Ide (Japán)

A szezonnyitó bahreini futamot vasárnap délben rendezik. A pénteki első szabadedzésen a BMW lengyel tesztpilótája, Robert Kubica nyerte, míg a másodikon Anthony Davidson (Honda) érte el a legjobb időt. Michael Schumacher a második, míg Felipe Massa a negyedik helyen végzett. Alonso az ötödik legjobb időt érte el, míg Räikönnen autója lerobbant.

A szombat délelőtti szabadedzést Jenson Button nyerte, megelőzve Michael Schumachert és Alonsót.

Az időmérő edzésen Kimi Räikkönen autójának hátsó felfüggesztése leszakadt, így nem tudta befejezni gyors körét. A „Jégember” így a vasárnapi futamnak az utolsó pozícióból vághat neki. A Ferrari megtáltosodott, Michael Schumacher és Felipe Massa indulhat vasárnap az első sorból.

A vasárnapi futam rajtsorrendje:
1. M. Schumacher (Ferrari)
2. Massa (Ferrari)
3. Button (Honda)
4. Alonso (Renault)
5. Montoya (McLaren)
...
22. Räikkönen (McLaren)

(Forrás: nso.hu, index.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.