Áfa nélkül 312 milliárd forint – lerakták a 4-es metró alapkövét

Lerakták a 4-es metró alapkövét ma Demszky Gábor főpolgármester és Medgyessy Péter exkormányfő jelenlétében; egyúttal az Etele téren megkezdődött a majd szeptemberben munkába álló alagútfúró pajzs helyének kialakítása.

MNO
2006. 03. 27. 17:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az alapkőletételkor az útókornak szánt hengerbe, a 2003-as és a 2005-ös metrótörvény mellett, berakták a tízállomásos metróberuházás helyszínrajzát, valamint a négy országos napilap egy-egy hétfői példányát is.

A 4-es metró Etele tér – Baross tér közötti első szakasza 2009 végéig, a Bosnyák térig tartó vonal egy évvel később készül el. A teljes beruházás áfa nélkül 312 milliárd forint, az első szakasz pedig 236 milliárd forintba kerül majd – közölte Gulyás László, a BKV 4-es metró programigazgatója.

A következő négy évben hosszabb metrót építenének, mint Demszky Gábor tette ezt 16 év alatt – jelentette ki Kupper András. A Fidesz budapesti elnökeként is tevékenykedő politikus emlékeztetett rá, hogy Demszky Gábor kijelentésével ellentétben nem az Orbán-kormány miatt csúszott a 4-es metró. Azt ugyanis a Fővárosi Közgyűlés 1993-as döntése alapján az 1996-os világkiállításra kellett volna átadni, ha nem állította volna le a Horn-kormányzattal együtt a főpolgármester – fogalmazott. Kupper András szerint érthetetlen, hogy a főpolgármester az alapkőletételnél „egy olyan szerződésre hivatkozik, amelyet a Legfelsőbb Bíróság jogszerűtlennek ítélt”.












(privatbankar.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.