Az első sorból a két Ferrari vághatott neki az 57 körös versenynek. Michael Schumachernek ez volt pályafutása 65. rajtelsőségével, erre eddig csak Ayrton Senna volt képes.
A 21 versenyautó simán eljött a rajttól, Monteiro a boxból eredt a mezőny után.
Schumacher, Alonso, Massa, Montoya, Barrichello, Button volt a sorrend a rajt után.
A 4. körben elkezdődtek Fisichella technikai problémái. Schumacher tartotta Alonsót, Räikkönen feljött a 11. helyre.
A 13. körben Schumacher előnye öt másodperc fölé nőtt, a Jémember már az első tízben.
A 15. körben Schumacher jött ki a boxba, a tankolás alapján háromkiállásos taktikát tervezett vasárnapra a Ferrari.
Fisichella, Barrichello egy körrel később látogatta meg a boxot, majd a 17. körben jött Button is.
Alonso a 18. körben állt ki, de csak Schumacher mögé tudott visszaérni.
A 20. körben Fisichella autója a váltó meghibásodása miatt lelassult, így az egyik Renault kiesett. Az utolsó rajtkockából induló finn Kimi Räikkönen ekkor már a hatodik helyen autózott,
A 22. körben Montoya is meglátogatta a boxot, a negyedik helyre érkezett vissza a pályára.
Räikkönen a 31. körben jött ki üzemanyagért és új gumiért. A McLaren az egyetlen lehetséges taktikát eszelte ki: az utolsó helyről rajtoló finn egy kiállással oldja meg a versenyt. Räikkönen a hatodik helyre ért vissza. Villeneuve feladta a versenyt, mert a motorja kigyulladt. Az élmezőny tankolása után Schumacher, Alonso, Button, Montoya, Webber, Räikkönen volt a sorrend.
A 36. körben Schumacher másodszor is a boxban.
Alonsó a 39. körben jött ki másodszor. Amikor visszatért, pont megjelent Schumacher mellette, de a csatát a Renault nyerte.
Egy körrel később Button is kilátogatott a boxba, ezzel visszaesett az ötödik helyre Alonsóék és a két McLaren mögé.
Montoya a 44. körben jött ki, most ő az ötödik, mögötte Webber autózott. A mezőny végéről rajtoló Räikkönen már a harmadik helyen volt, őt Button követte. Az élen továbbra is Alonso és Schumacher, pontszerző helyen pedig még a hetedik Klien és a nyolcadik Coulthard.
Ekkorra a lényegi kérdések eldőlni látszottak: Schumacher egy másodperc körüli különbséggel követte Alonsót, őket pedig Räikkönen és Button – Alonsótól húsz másodpercre.
Nyolc körrel a verseny vége előtt a 21 éves Nico Rosberg úgy gondolta, hogy ő élete első futamán pontot szerez – megelőzte David Coulthard Red Bullját. Nico Rosberg ezzel nem elégedett meg, két körrel a vége előtt a célegyenesben megelőzte a másik Red Bullt, Klien autóját is.
A 2005-ös világbajnok megnyerte az első idei futamot. Schumacher második helye azt jelzi, hogy 2006-ban számítani kell a Ferrarival is. Kimi Räikkönen a balszerencsés időmérő edzés után az utolsó rajtkockáról indulva dobogóra vezette a MlLarent. Az újonc Nico Rosberg pedig első futamán pontot szerzett, mindjárt kettőt is.
A verseny végeredménye:
1. Alonso (Renault)
2. M. Schumacher (Ferrari)
3. Räikkönen (McLaren)
4. Button (Honda)
5. Montoya (McLaren)
6. Webber (Williams)
7. Rosberg (Williams)
8. Klien (Red Bull)
• Versenynaptár
• A világbajnokság állása

Egy speciálisan átalakított autót kapott a súlyosan megsérült balettművész