A kulturális javak igazságtalan elosztásában az iskolarendszer a főszereplő: a tankötelezettség 12 éves időtartamán belül mindössze az első négy évben biztosít minden gyereknek legalább az oktatás tartalmában azonos feltételeket. A 8 és a 6 évfolyamos gimnáziumok megjelenésével már az 5. évfolyamtól megkezdődik az egységes képzés dezintegrációja – olvasható pedagógusok és oktatási szakemberek felhívásában.
A gimnáziumok mellett létező szakközépiskolával és szakiskolával együtt öt különböző műveltséget közvetítő középfokú iskolatípus működik hazánkban. A magasabb és „elitebb” iskolafokozatokba, ezeken belül is a „jobb” iskolákba a tanulmányi, illetve felvételi eredmények alapján történik a tanulók kiválogatása. A tanulmányi eredmények valamennyi lefolytatott kutatás tanúsága szerint a szülők iskolai végzettségével mutatnak szoros összefüggést, ez utóbbi pedig a társadalmi hierarchiában elfoglalt helyükkel – áll a felhívásban.
Az oktatási szakemberek szerint már-már tragikus méreteket ölt az iskolarendszer szétszakadása mind az intézménytípusok, mind a település-típusok mentén. Mint írják, ez a morális szempontokon túl gazdaságilag és politikailag is életveszélyes. A tanítókból, tanárokból, egyetemi oktatókból és kutatókból szerveződött KOMP-csoport közel tíz éve lépett a nyilvánosság elé a közoktatás szerkezeti tagoltságán és szelektív működésén rést ütni szándékozó egységes, komprehenzív iskola megalkotásának javaslatával.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség