Folytatódik az SZDSZ közpénzből fizetett kampánya

Folytatódik az SZDSZ-es minisztériumok által fizetett, de a pártra egyértelműen utaló kampány. Március végéig több napi- és hetilapban ismertetik a „liberális” tárcák „eredményeit” közpénzből fizetett hirdetésként. A minisztériumok szerint a dolog teljesen rendben van.

Néző László
2006. 03. 29. 7:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mint arról az MNO már korábban is beszámolt, az SZDSZ színvilágával megegyező – így a pártra egyértelműen utaló –hirdetéseket jelentetnek meg több napi- és hetilapban az SZDSZ-es tárcák. A reklámok az érintett minisztériumok eredményeiről számolnak be. A kampány jelenleg is folyik.

A tárcák ugyan saját keretükből finanszírozzák a hirdetéseket, de összehangoltan jelentetik meg őket. Hogy mennyibe kerül ez az adófizetőknek, azt pontosan nem tudhatjuk, mert ezek többségét egy „nagyobb közbeszerzési eljárás” során rendelték meg. Mindenesetre a lapok hirdetési tarifáiból az derül ki, hogy súlyos milliókat fizetnek ki a „liberális” tárcák pártjuk népszerűsítésért.

A minisztériumok illetékesei szerint azonban teljesen rendben van a dolog. Az OM például azt közölte: „Fontosnak tartjuk, hogy az egyes tárcák elszámolnak a négy év kormányzati teljesítményével, és természetes hogyha ez nem összevissza, hanem összehangoltan történik.” A környezetvédelmi tárca is hasonlóképpen reagált, szerintük: „A kormány normális működéséhez hozzátartozik, hogy a miniszterek egyeztetnek a kabinet teljesítményét bemutató kommunikációs kampányokról.”

Furcsa módon azonban a többi minisztérium nem tartotta ennyire fontosnak saját teljesítményének magasztalását, így egyértelmű, hogy nem összehangolt kormányzati, jóval inkább összehangolt pártkampányról van szó.

A letagadhatatlanul közpénzből finanszírozott pártkampány a nem éppen ellenzékiségéről híres Hírszerző internetes portálnál is „kiverte a biztosítékot”: „Van azért egy sajátos, enyhén bizánci, kissé duplagondolos íze annak, hogy a központi újraelosztás és dotáció növekedését vehemensen kárhoztató SZDSZ a választási hajrában állami tőkeinjekcióval gyarapítja hirdetési felületeit” – írják a minisztériumok propagandahadjáratáról, majd azt ajánlják: „A pártfüggetlen liberálisok egyet tehetnek, ha nem akarnak a jobb- és baloldal konformista, szelektív erkölcsű drukkerhadához hasonlóvá válni: tiltakozni minden effélével szemben, akkor is (sőt, főként akkor), ha kedvenc pártjuk csinálja”.

A dologhoz tartozik, hogy az SZDSZ által kezdeményezett és általuk is aláírt választási etikai kódexben azt is vállalták a pártok, hogy közpénzt – a központi támogatáson kívül – nem fordítanak kampánycélra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.