Mint arról az MNO már korábban is beszámolt, az SZDSZ színvilágával megegyező – így a pártra egyértelműen utaló –hirdetéseket jelentetnek meg több napi- és hetilapban az SZDSZ-es tárcák. A reklámok az érintett minisztériumok eredményeiről számolnak be. A kampány jelenleg is folyik.
A tárcák ugyan saját keretükből finanszírozzák a hirdetéseket, de összehangoltan jelentetik meg őket. Hogy mennyibe kerül ez az adófizetőknek, azt pontosan nem tudhatjuk, mert ezek többségét egy „nagyobb közbeszerzési eljárás” során rendelték meg. Mindenesetre a lapok hirdetési tarifáiból az derül ki, hogy súlyos milliókat fizetnek ki a „liberális” tárcák pártjuk népszerűsítésért.
A minisztériumok illetékesei szerint azonban teljesen rendben van a dolog. Az OM például azt közölte: „Fontosnak tartjuk, hogy az egyes tárcák elszámolnak a négy év kormányzati teljesítményével, és természetes hogyha ez nem összevissza, hanem összehangoltan történik.” A környezetvédelmi tárca is hasonlóképpen reagált, szerintük: „A kormány normális működéséhez hozzátartozik, hogy a miniszterek egyeztetnek a kabinet teljesítményét bemutató kommunikációs kampányokról.”
Furcsa módon azonban a többi minisztérium nem tartotta ennyire fontosnak saját teljesítményének magasztalását, így egyértelmű, hogy nem összehangolt kormányzati, jóval inkább összehangolt pártkampányról van szó.
A letagadhatatlanul közpénzből finanszírozott pártkampány a nem éppen ellenzékiségéről híres Hírszerző internetes portálnál is „kiverte a biztosítékot”: „Van azért egy sajátos, enyhén bizánci, kissé duplagondolos íze annak, hogy a központi újraelosztás és dotáció növekedését vehemensen kárhoztató SZDSZ a választási hajrában állami tőkeinjekcióval gyarapítja hirdetési felületeit” – írják a minisztériumok propagandahadjáratáról, majd azt ajánlják: „A pártfüggetlen liberálisok egyet tehetnek, ha nem akarnak a jobb- és baloldal konformista, szelektív erkölcsű drukkerhadához hasonlóvá válni: tiltakozni minden effélével szemben, akkor is (sőt, főként akkor), ha kedvenc pártjuk csinálja”.
A dologhoz tartozik, hogy az SZDSZ által kezdeményezett és általuk is aláírt választási etikai kódexben azt is vállalták a pártok, hogy közpénzt – a központi támogatáson kívül – nem fordítanak kampánycélra.

Más ügyekkel is összefügghet a svéd testvérek eltűnése Baranyában