Tíz emberből hárman azt állítják, hogy a tévé nélkül nem lenne teljes az életük. A szomszédos országok még rajtunk is túltesznek, a kelet-közép európai megkérdezetteknek ugyanis átlagosan 47 százaléka érzi úgy, hogy életében űrt hagyna a tévé hiánya. A tanulmány szerint Magyarországon a megkérdezetteknek csupán 15 százaléka gondolja úgy, hogy a tévében viszonylag gyakran vannak jó műsorok, a kelet-közép európai átlag ezzel szemben 35 százalék körül alakul.
A tanulmány rámutat, hogy az országos és nemzetközi eseményekről szóló beszámolókat jellemzően a férfiak, illetve a 40 éves korosztálynál idősebbek kísérik figyelemmel. Tízből átlagosan hárman néznek gyakran szórakoztató vagy beszélgető-műsorokat, illetve 42 százalékuk kapcsolja be tévéjét, ha számára érdekes személyt láthat benne.
A hírműsorokat saját bevallása szerint a magyarok 54 százaléka kedveli. Ezt követi az időjárás-jelentés (45 százalék), a kabaré (34 százalék) és a humoros műsorok (32 százalék). E műsortípusok mellett a kvízműsorokról, a tudományos-technikai újdonságokat bemutató műsorokról, továbbá a zenés darabokról és operettekről mondhatjuk el, hogy a magyarok a régió átlagához képest jobban kedvelik őket. A sportközvetítések, a házi praktikákkal foglalkozó műsorok, az akciófilmek és a sci-fik kedveltsége azonban némiképp elmarad a közép-kelet európai átlagtól.
A magyarok 12 százalékát az is motiválja az újságolvasásban, hogy megtudja, hogyan élnek a híres emberek, 17 százalékuk gyakran átlapozza az újságokat azért, hogy megnézze a hirdetéseket. Ezzel az aránnyal túlszárnyaljuk a kelet-közép európai átlagot, mert a régióban átlagosan csak 7 százalék azoknak az aránya, akik gyakran átlapozzák az újságokat a hirdetések miatt. Emellett minden tizedik magyar azt gondolja, hogy a reklám az újságokban gyakran hasznos.
napi.hu

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség