Naponta több mint százan halnak meg az EU útjain, a szabálysértések egyharmadát külföldi autósok követik el. Jacques Barrot közlekedési EU-biztos éppen ezért a közelmúltban a külföldi vezetők szigorúbb megbüntetését javasolta a tagállamoknak, valamint a büntetések jobb behajthatóságát az EU-n belül: a helyszíni bírságot leszámítva, egyelőre több utánajárást jelent a rendőröknek a végrehajtás, mint amennyit egy egyszerű gyorshajtás megér. Az EU küzd a parkolási mulasztások utáni büntetések behajthatóságáért is. A végrehajtás alapja az úgynevezett európai fizetési meghagyás, amelyről a napokban döntött a tagállamok igazságügyi tanácsa. Az eddigi évekről hónapokra csökken az idő, amellyel behajtható lesz a határokon átnyúlóan követelt pénz.
A parkolást felügyelő cég (amennyiben igazolni tudja, hogy az autós „szerződéses viszonyba” kerül vele, ha a területén hagyja a járművet) egyszerű, egész Európában azonos formanyomtatványt küldhet ki és alsó összeghatár sincs. Igaz, a külföldi rendszám alapján ugyanúgy be kell tudnia azonosítania az autót, és ez nehezebb, mintha hazai volna.
A budapesti fizetőparkolásban nincs különbség aközött, hogy magyar vagy külföldi-e az autós: a várakozási díjak és pótdíjak mindenkire vonatkoznak. A Budapesti Önkormányzati Parkolási Kft. egy évvel ezelőtt szerződött egy londoni céggel a külföldi bliccelők felkutatására. Tapasztalt társaságról van szó: ők kutatják fel és hajtják be a pótdíjat azoktól, akik nem fizetik meg a londoni belvárosba behajtáskor a nemrég bevezetett dugódíjat. A brit cég megkapja Budapestről a nem fizető autós adatait, ez alapján küldi a külföldi ügyfélnek a fizetési felszólítást és hajtja be a parkolási pótdíjat, amely után jutalékot kap.
(Forrás: Napi Gazdaság)
Deutsch Tamás: Magyar Péter egy nettó gyermekbántalmazó















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!